Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "práce s mapou"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "práce s mapou"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Obrázkový diktát

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Cílem aktivity je rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti dětí předškolního věku. Jmenované gramotnosti se při činnosti přirozeně propojují. Aktivita u dětí vyžaduje postupovat podle pokynů a instrukcí, zapamatovat si domluvené údaje, chápat základní číselné pojmy, orientovat se v rovině, při kontrole využít digitální technologie, odhalit případnou chybu a opravit ji. V závěru je připojeno doporučení pro individualizaci. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Jana Udatná

Jak na internet: Jak používat mapy na Internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Poměrně běžná situace. Chtěli byste o víkendu vyrazit někam na výlet, ale vlastně ani pořádně nevíte kam. Víte, že byste se rádi prošli přírodou v ne příliš náročném terénu, protože s sebou budete mít malé děti. Zavítat na nějaký hrad by se Vám asi také docela líbilo, určitě by měla být v těsném okolí nějaká pěkná hospůdka, kde si dáte oběd. No a cestou domů by bylo skvělé, kdybyste pozdravili babičku, která bydlí kousek za Berounem.
Autor Akademie CZ.NIC

Výškopis na mapách ‒ praktická hodina při výuce zeměpisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Návod na praktickou hodinu, kterou zařazuji do výuky o mapách. Žáci vytváří trojrozměrný model fiktivního ostrova a touto praktickou činností se učí, co jsou vrstevnice a jak se znázorňuje výškopis na mapách.
Autor Michal Kašpar

Evropa – místo, kde žijeme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Cílem tohoto dlouhodobého projektu je seznámit žáky s evropskými státy, získat pocit sounáležitosti a národní hrdosti v rámci Evropy. Během projektu se žáci formou převážně skupinové práce seznamují s našimi sousedy (Německem, Rakouskem, Polskem a Slovenskem), vyberou si jeden evropský stát a seznámí s ním ostatní, zvolenou zemi potom prezentují na veletrhu „Expo – Evropa 2010”. Při řešení úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů, spolupracují ve skupinách, hledají východiska problémů. Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva různých předmětů (matematiky, českého jazyka, našeho světa, cizího jazyka, hudební i výtvarné výchovy apod.).
Autor Mirka Gardoňová

Práce s mapou a jízdním řádem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Orientace pomocí mapy, hledání cesty, určování vzdálenosti a odhadování času, který potřebujeme na překonání určité vzdálenosti, je úloha, s níž se může každý z nás v běžném životě setkat. Každá zkušenost s tímto typem úloh může mít v praxi svoji cenu.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 5