Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "práce s knihou"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "práce s knihou"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

STRAŠIDLÁŘ - Mezi námi lesními strašidly: Hejkal

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nakladatelství Grada vydalo další díl Strašidláře, tentokrát o lesních strašidlech. Kniha obsahuje 18 kapitol o různých lesních stvořeních s ilustracemi Z. Študlarové. Součástí knihy je mapa s výskytem strašidel. V článku je popsána práce s kapitolou o Hejkalech.
Autor Hynek Klimek

Do školky za zvířátky: Jak pomohli slepici

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek se zaměřuje na metodické a didaktické náměty práce s textem z knížky Do školky se zvířátky (s. 114 - 116) - na zástupných postavách zvířátek nabízí množství námětů pro zpracování tématu Velikonoc v mateřské škole. V knize autorky popisují, jak lze pracovat s jednoduchými příběhy v průběhu celého roku. Nabízí příběhy a k nim náměty na zajímavé aktivity.
Autor Svobodová, E.; Váchová, A.; Vítečková, M.

Justýna se představuje – 1. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Integrovaný blok je součástí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”. Úvodní (motivační) část je zaměřená na vzbuzení zájmu dětí o dané téma. Seznamuje děti s knihou, která je spojovacím článkem celého projektu a rozvíjí přátelské vztahy ve třídě.
Autor Eva Pipková

Justýna a kouzelná slovíčka – 2. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Integrovaný blok je druhou částí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”. Všechny činnosti jsou zaměřené zejména na verbální komunikaci. Vedou k poznávání a osvojování správných návyků v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i s dětmi (zdravit známé děti i dospělé, rozloučit se, poprosit, poděkovat, omluvit se, vzít si slovo, až když druhý domluví, požádat o pomoc, vyslechnout sdělení, uposlechnout pokyn apod.).
Autor Eva Pipková

Putování s Malým princem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Téma vesmír z jiného úhlu. Děti se učí rozvíjet své pohybové schopnosti za pomoci tvořivých činností.
Autor Dominika Bečáková

Jak vyzrát na pavouky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Kniha pro děti, ve které autoři dávají návod, jak vyzrát nad pavouky. Jsou to jen ošklivé potvory, které nahánějí strach nebo šikovní umělci a akrobaté?
Autor C. Leblanc, R. Garrigue

Kamil neumí lítat, zatím… aneb čtenářské strategie u nečtenářů

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Porozumět slyšenému, formulovat otázky, odpovídat, reagovat, zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité, vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušenosti k učení, to vše patří mezi očekávané výstupy RVP PV (kompetence komunikativní a kompetence k učení). Jak konkrétně ale u dětí předškolního věku usilovat o vytváření základů pro práci s informacemi a pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem, o podporu a rozvoj zájmu o učení? Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Veronika Fiedlerová

Svět lidí a svět zvířat

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Úvodní článek k seriálu článků, které popisují celoroční projekt zaměřený na práci se čtyřmi knihami autorky Astrid Lindgrenové. Jeho součástí je i popis práce s myšlenkovou mapou. Projekt je určen pro žáky 1. stupně a zaměřuje se na shody a rozdíly ve světě zvířat a ve světě lidí.
Autor Romana Lisnerová

Žákovská odborná činnost ve školní knihovně při ZŠ M. Horákové v Hradci Králové

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Praktický příspěvek zaměřený na popis školní knihovny jako informačního centra školy a na činnosti, které lze v knihovně realizovat - žákovská odborná činnost. Žáci materiál na základě literatury a periodik nejen vypracují, ale také se účastní jeho finální úpravy - vazba, zatavení do folií. Tyto materiály jsou následně k dispozici všem vyučujícím a žákům.
Autor Jitka Pižlová

Cestování po světě - práce s knihou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nakladatelství Grada vydalo další knihu v edici Čtení pro prvňáčky Cestování po světě. Kniha popisuje cestování dvou malých prvňáčků, Vašíka a Tadeáše, kteří si na prázdninách u prarodičů sestrojí bednolet. S přístrojem podniknou postupně 15 výletů na kontinenty a jednotlivé země, ale i do minulosti a budoucnosti. Kniha není klasickým příběhem plným dobrodružství a legrace, jak tomu je u jiných knih z této edice. Kniha popisuje zajímavosti a místa daného kontinentu/země, kterou hrdinové navštíví. Jednotlivé kapitoly jsou krátké a doplněné ilustracemi V. Kubáčové. V článku popisuji práci s předmluvou z této knihy, ve které si chlapci sestrojí bednolet.
Autor Ivanka Melounová
Celkem: 11