Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pozorování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pozorování"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dovednosti učitele primární školy v oblasti diagnostiky a hodnocení čtenářských dovedností

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje způsoby, jak diagnostikovat a hodnotit čtenářské dovednosti žáka.
Autor Alena Rakoušová

Ekologický kurz Ekologie v regionu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Základní náplní kurzu Ekologie v regionu jsou zejména praktické činnosti spojené s poznáváním brněnského regionu. Žáci mají možnost prakticky se seznámit s botanickými a zoologickými pozorováními, dále s chemickými rozbory vody a půdy, se sledováním terénu, prací s mapou apod.
Autor VÚP Praha

Inspirace pro výuku přírodovědy, fyziky a chemie

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek ukazuje možnost zapojení žáků mateřských až středních škol do soutěže AMD ČR Koumes 2012 a možnost využití jednoduchých pokusů ze soutěže přímo ve výuce.
Autor Alena Tučímová

Interaktivní hry – pozorování a vnímání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na schopnost pozorování a vnímání i poznávání sebe a druhých.
Autor Aisis o.s.

Jak velké to je?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se zaměřuje na záznam a porovnávání velikostí lidským okem nepozorovatelných objektů. Žáci přitom využívají názorného webu, na kterém jsou jednotlivé mikroskopické objekty vyobrazeny na hlavičce špendlíku. Žáci si pozorované objekty zakreslují a odhadují jejich velikost s využitím jednoduchého měřítka. Na závěr reflektují výsledky své práce a toho, co se v rámci aktivity naučili.
Autor Jakub Holec

Jak zjistit stav, ve kterém se škola nachází

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ještě než se pustíme do práce, je nutné si zmapovat stav věcí. Jak na to? Článek radí, co použít pro to, aby zmapování skutečně zachytilo to, co potřebujeme vědět.
Autor Jan Hoštička

Metody poznávání a rozvíjení individuálních potřeb předškolních dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku se věnuje sledování a zaznamenávání individuálního rozvoje dětí a jejich individuálních pokroků, které umožňuje rodičům a učitelům nejen porozumět a rozpoznat současné potřeby dítěte, ale i zhodnotit účinnost působení na dítě. Navíc slouží i jako prostředek pro komunikaci mezi rodiči a učiteli ve vztahu k pokroku dítěte. Naučit se cíleně pozorovat projevy dětí, sledovat a vyhodnocovat jejich vývoj patří k potřebným diagnostickým dovednostem učitelky v současné mateřské škole, jež se snaží naplňovat svůj předškolní vzdělávací program, který by se měl pružně přizpůsobovat dětem a naplňovat vhodnými činnostmi. Jedním z možných prostředků poznávání individuálních potřeb dětí v mateřské škole je dlouhodobé sledování dětí, jejich poznávání prostřednictvím hry, které je opřené o adekvátní analýzu videonahrávek.
Autor PhDr. Eva Šírová, Ph.D.

Mizící hmyzíci: Nocování v lese - červotoč

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek nabízí způsob, jak je možné pracovat se zvolenou kapitolou z knihy v předškolním zařízení a na prvním stupni ZŠ. Kniha Mizící hmyzíci je určena dětem školního věku, ale také předškolákům, jejich rodičům a učitelkám mateřských škol.
Autor Michaela Gondeková

Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Na základě pohádkového příběhu rozehrát aktivity a činnosti vedoucí k poznání přírody, konkrétně stromů. Realizace celého tématu je vedena přirozenou cestou, přímým pozorováním v průběhu celého dne v MŠ.
Očekávané výstupy:
  • získat nové informace o přírodě
  • znát některé názvy stromů
  • poznat jednotlivé části stromů
  • uvědomovat si přirozené hnízdiště ptáků
  • posuzovat chování jednotlivých postav z pohádky
  • v případě potřeby umět pomoci druhému

  • Časový rozsah: 2 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
    Autor Romana Zalabáková

    Pozorování dětí při spontánní hře

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Co jsme zjistili při pozorování dětí a jak budeme dále postupovat při naší práci.
    Autor Iva Burešová
    Celkem: 16