Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pozornost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pozornost"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o knize vědce a bývalého specialisty Google na reklamní strategie vysvětlující postupy platformních systémů disponujících umělou inteligencí používané k ovlivňování uživatelů vyzývající k odporu.
Autor Bořivoj Brdička

Složky školní zralosti

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí přehled strukturálních prvků na téma faktorů školní zralosti. Pojmem školní zralost označujeme vnitřní vývojové předpoklady, které se vztahují k funkcím závislým na zrání centrální nervové soustavy. Pro diagnostiku školní zralosti jsou určující jednotlivé oblasti. Školní zralost zahrnuje fyzickou, psychickou, sociální a emocionální zralost.
Autor Lucie Zormanová

Mění používání digitálních nástrojů náš mozek?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seznámení s obsahem studie Eleny Pasquinelli vyšlé v Scientific American, která se zabývá vlivem technologií na dlouhodobé změny fungování lidského mozku.
Autor Ondřej Černý

Dobře strávený čas podle Tristana Harrise

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o činnosti amerického experta na etiku sociálních sítí, který dříve pracoval pro Google a nyní se snaží učit lidi chápat rizika ovlivňování jejich myšlení prostřednictvím technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Deset klíčových objevů o učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled důležitých poznatků současné vědy, které se týkají učení, podle expertky americké firmy Brainscape Amandy Moritz-Saladino.
Autor Jaroslav Kratochvíl

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková

Poruchy pozornosti a hyperaktivita u dospělých

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí pohled do světa dospělých, kteří se potýkají s obtížemi vyplývajícími z diagnózy ADHD. Čtenář se dozví, jak často se ADHD objevuje v dospělém věku, jak se diagnostikuje, léčí a v neposlední řadě, jaká úskalí přináší svým nositelům.
Autor A. Munden, J. Arcelus

Bez učitelů se moderní technologie neobejdou

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek informuje o dvou amerických studiích zabývajících se názory učitelů na vliv a možnosti využití vzdělávacích technologií.
Autor Miloš Kafka

Pozornost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Poruchy učení se projevují nejen při osvojování čtení, psaní a počítání, ale jsou doprovázeny řadou dalších obtíží. Jednou z nich je i porucha pozornosti. Pokud chceme, aby se dítě učilo s porozuměním, musíme ho naučit koncentrovat pozornost.
Autor PhDr. Kamila Balharová

Reflexy a pozornost

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Máte postřeh, nebo si sedíte na vedení? Tento příspěvek obsahuje několik praktických námětů, jak si ověřit svojí pozornost a reflexy.
Autor Blanka Starcová
Celkem: 15