Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Moje rodina, byl jeden domeček
| V této lekci si budeme povídat o tom, co se děje u nás doma. Kdo tam s námi žije, jak jim říkáme, kdo se jak jmenuje a jak se jmenuji já? Jaké je mé celé jméno? Jakou má kdo roli v domácnosti? Jaké kdo dělá zaměstnání? O tom všem si společně hravě popovídáme prostřednictvím různých aktivit, písniček a obrázků.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost krátkodobý
|
|
|
|
|
27. 12. 2017 |
17740 |
Cvičení na rozvoj slovní zásoby a jazykového citu I
| Příspěvek nabízí aktivity na rozvoj slovní zásoby a jazykového citu. Prostřednictvím témat povolání a co se z čeho vyrábí vede k žáky k popisování situací, tvoření vět, osvojování si nových pojmů. Aktivity jsou řešeny propojením samostatné práce a práce ve skupině, která vede k ujasnění si své role v daném týmu.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
22. 10. 2015 |
9018 |
Ten dělá to a ten zas tohle
| Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga vzděláváni také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci nadaní.  | Mgr. Simona Šedá |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
13. 01. 2015 |
10774 |
Kroužek finanční gramotnosti v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov
| Příspěvek představuje lekci finanční gramotnosti, která probíhala v 5. ročníku v ZŠ a MŠ Litvínov-Janov. Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s koncepcí kroužku finanční gramotnosti a ukazuje výuku zaměřenou na motivaci ke studiu a následně na volbu povolání. Prostředkem k tomuto cíli je porovnávání hrubé měsíční mzdy v Ústeckém kraji.  | Ing. Jan Vaněk |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
18. 12. 2012 |
7734 |
Jak se všichni pustili do práce
| Příspěvek je věnován tématu lidské práce. Děti se praktickým a nenásilným způsobem seznamují s různými oblastmi lidské činnosti a poznávají význam rčení „Bez práce nejsou koláče“. V průběhu celku je kladen důraz na vlastní prožitek, prohlubování vzájemné spolupráce a vztahů ve skupině, rozvíjí se oblast předmatematických a předčtenářských představ. Celek je vhodný pro věkovou skupinu 3–6 let a jeho realizace trvá cca 1–2 týdny.  | Eva Rybárová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
17. 10. 2011 |
22151 |
Ten dělá to a ten zas tohle
| Integrovaný blok blíže seznamuje děti s profesemi dospělých. Dítě má získat kladný vztah k práci, poznat její důležitost a v globálním měřítku si uvědomit, že ne každý na světě má práci. Náměty pro práci s dětmi jsou časově náročné, proto doporučuji výběr některých povolání.  | Hana Nováková |
Praktický příspěvek zkušenost střednědobý
|
|
|
|
|
25. 07. 2011 |
73516 |
Příjmení
| Žáci pracují s původem svého příjmení, porovnávají různé formy, převzaté z cizích jazyků. Poznávají příjmení, která vznikla z názvů řemesel. Snaží se vypátrat původ jmen slavných lidí.  | Ingelore Oomen-Welke |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
30. 07. 2009 |
9752 |
Zajímaví lidé mezi námi – povolání kněz
| Příspěvek popisuje aktivitu, která je součástí celoročního projektu. Žáci se seznamují a diskutují se zajímavými lidmi z jejich okolí. Projekt je realizován v málotřídní základní škole Čeperka.  | Zdeněk Jonák |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
23. 04. 2008 |
8378 |
Využití mobilního telefonu při volbě zaměstnání
| Příspěvek obsahuje aktivitu s využitím mobilního telefonu pro telefonování rodičům do zaměstnání a zjišťování podrobností o jejich profesi.  | Zdeněk Sotolář |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
20. 02. 2008 |
6356 |
Výběr povolání
| Realizace tématu povolání ve vyučovacím předmětu Dramatická výchova.  | Pavlína Drtilová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
27. 04. 2007 |
12118 |