Cestička do školy
| Čtyři cesty vedou ke škole. Na každé z nich se nacházejí kulturní památky, domy, které mají svou historii. Jaká je? Kdy objekty vznikly? Co se v domech odehrálo? Čím byly zajímavé? Jaké významné osobnosti v nich žily? Co dělaly? Jak dům vypadal dříve? Existuje pověst k danému domu, ke kulturní památce? Pátrejme, tvořme…
Žáci, kteří byli rozděleni do věkově smíšených skupin, se svým vedoucím učitelem pátrali po historii domů a památek, kolem nichž chodí do školy. Své pátrání započali v Městském muzeu Králíky. Zde získali mapku s vyznačenou trasou a objekty, které byly předmětem pátrání, jejich rodokmen, staré fotografie, podrobnější informace o nich hledali v kronikách. Každý objekt vyfotografovali, namalovali, z rodokmenu vybrali nejzajímavější informace, které zpracovali na PC do tabulky, na jednu informaci vymysleli pověst. Při závěrečné prezentaci jednu pověst zdramatizovali. Projekt měl přípravnou fázi v hodinách literární výchovy (čtení místních pověstí, seznámení se znaky pověsti) a realizační fázi, která se skládala ze tří projektových dnů, individuálních schůzek týmu, závěrečné prezentace. Všechny výstupy byly shromážděny do kalendáře, jehož vytištění bylo podpořeno MŠMT v rámci rozvojového programu Podpora EVVO ve školách v roce 2009.  | Iva Nesvadbová |
|
|
| |
|
24. 06. 2010 |
11519 |
Příběhy ze světa
| Příběhy a pověsti jsou tím nejzajímavějším a nejvíce odhalujícím prvkem každé kultury. Jsou pevně ukotvené v historii, ústně předávané, jsou nosiči nejdůležitějších kulturních hodnot. Tato aktivita pracuje s pověstmi, aby odhalila představy (a stereotypy), které máme o odlišných kulturách.  | Pat Brender |
|
|
| |
|
03. 03. 2008 |
12698 |