Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "povídka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "povídka"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

iPrázdniny s učiteli 6: Naše prázdninová povídka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

V šesté aktivitě prázdninové akce Virtuálního Digicentra s názvem iPrázdniny s učiteli budeme společně psát prázdninovou povídku.
Autor Jaroslav Mašek

Povídka Lidožroutka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí příklad práce s literárním textem, obsahuje jak činnosti zaměřené k rozvoji čtenářské gramotnosti (čtení s předvídáním), tak činnosti zaměřené na poznatky o literatuře (srovnání pohádky a realistické povídky). Práce vychází z textu povídky Ivana Bunina „Lidožroutka“. Aktivita je určena starším žákům.
Autor Zdeněk Sotolář

Čertík

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je inspirací pro práci s povídkou Boženy Němcové Čertík. Jedná se o sadu pracovních listů, které obsahují úkoly vycházející především ze samotného textu. Ke splnění úkolů není potřeba žádná zvlášní příprava, proto je možné práci s těmito pracovními listy zařadit do kteréhokoliv ročníku 2. stupně ZŠ a odpovídajícího ročníku víceletého gymnázia. Pracovní listy jsou zaměřeny tematicky, jejich celkový rozsah přesahuje jednu vyučovací hodinu. Pracovní listy lze k vypracování zadávat postupně, jednotlivcům, skupinám nebo z nich vybírat jednotlivé úkoly.
Autor Mgr. Zdeněk Sotolář

Jan Balabán - Hořící dítě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pracovní list s textem povídky slouží k rozvoji čtenářských dovedností žáků. Lekce zároveň rozvíjí představivost, komunikační schopnosti i samostatnou produkční činnost.
Autor Marie Kotzurová

Včelka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu se blíže seznámit se životem včel (rozšířit si poznatky o přírodě). Naučit se novou píseň, hrát na doprovodné nástroje.
Očekávané výstupy:
  • umět sladit pohyb s rytmem
  • spolupracovat při hudebně pohybových hrách
  • reagovat na pokyn učitelky
  • umět reprodukovat píseň
  • mít poznatky o přírodě
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Iva Burešová
Celkem: 5