Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "portfolio"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "portfolio"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Profesní portfolio pro budoucí učitele cizích jazyků vzniklo v rámci projektu Evropského centra moderních jazyků (ECML) ve Štýrském Hradci. Portfolio, jehož hlavním cílem je vést studenty k reflexi a sebehodnocení, se může stát výchozím bodem k výzkumné činnosti kateder vzdělávající učitele cizích jazyků, nabízí možnost vývoje programů vzdělávání učitelů v souladu s evropskými požadavky a ověření si účinnosti nových metod hodnocení a sebehodnocení v praxi. Učitelům cizích jazyků může pomoci při vyhodnocování svých vzdělávacích potřeb a plánování profesního růstu.
Autor Naděžda Vojtková

Pedagogika nejistoty podle Jima Grooma

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis aktivit Jima Grooma z University of Mary Washington, který opakovaně dělá MOOC kurz o vyprávění digitálních příběhů a vede všechny studenty k tvorbě portfolia ve formě blogu.
Autor Bořivoj Brdička

Potřebuje učitel portfolio?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení nad významem učitelského portfolia včetně praktických rad, jak ho vytvořit a jakou mu dát náplň.
Autor Bc. Miloslav Khas

Využití Evernote v učitelské praxi

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis jednoho z prvních multiplatformních cloudových nástrojů na tvorbu poznámek, ukládání výstřižků a záznam zvuku včetně tipů na využití ve výuce.
Autor Lukáš Špírek

Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje různým možnostem využití technologií v konstruktivisticky pojatém vzdělávání. Nabízí nástroje například na seberegulované učení, práci s vlastními prekoncepty, hodnotově orientované vzdělávání atd. Cílem článku je ukázat, jakým způsobem lze jednotlivé koncepty spojit s aplikacemi, které lze implementovat do edukačního procesu.
Autor Michal Černý

E-portfolio pro učitele I.

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje možnostem učitelského e-portfolia. Ukazuje na některé jeho rysy, které je možné zvažovat při jeho tvorbě a o kterých je vhodné přemýšlet, ať již z pozice tvůrce portfoliového webu nebo jako mentor či supervizor, který s ním pracuje.
Autor Michal Černý

Ideální model pro hodnocení výukových výsledků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pojednání o tom, jaké možnosti přináší budoucí vývoj technologií v oblasti hodnocení výukových výsledků určené k nasměrování přípravy nového modelu činnosti České školní inspekce.
Autor Bořivoj Brdička

Typy portfolií a jejich využití ve výuce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V poslední době jsou učitelé vyzýváni k tomu, aby nahradili tradiční způsoby hodnocení jinými formami, aby se více než na známkování zaměřili na poskytování zpětné vazby a aby nejen hodnotili faktické vědomosti žáka, ale snažili se postihnout širší spektrum výsledků vzdělávání. V této souvislosti se často hovoří o portfoliu. S jeho používáním v českých školách však zatím nejsou velké zkušenosti. Tento příspěvek čerpá ze zkušeností kolegů v Austrálii a ve Spojených státech.
Autor RNDr. Jana Straková

E-portfolio pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Autor Michal Černý

Personal learning environment pro učitele

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Personal learning envirnoment (PLE) je aktuálním konceptem pro podporu sebeřízeného celoživotního učení. Zakládá se na přístupu k nástrojům webu 2.0 a sociálním médiím. Jaké nástroje využít a jak se svým PLE pracovat?
Autor Hana Tulinská
Celkem: 31