Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "portfolio"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "portfolio"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

10 aplikací, které mě provázely rokem 2020

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

10 aplikací, které autora provázely během roku 2020, nejsou kompletním výčtem, ale pouze jedním pohledem do jeho tvůrčího workflow a zároveň inspirací ostatním učitelům pro zlepšení či rozšíření jejich aplikačního portfolia.
Autor Jaroslav Mašek

Čeština jako cizí jazyk dle SERR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Představení Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Příspěvek osvětluje obsah jazykových deskriptorů, jež byly zpracovány pro češtinu jako cizí jazyk v úrovních A1–B2. Informuje o nárocích současné legislativy na znalosti a dovednosti dětí-cizinců v českém jazyce na úrovni A2. Načrtá výhody a možnosti využití SERR v praxi nejen pro porovnání výsledků v cizích jazycích a pro testovací účely, ale např. pro práci s Evropským jazykovým portfoliem.
Autor PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Co nevíme o ...?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu aktivity a metodických komentářů obsahuje také pracovní listy pro žáky zaměřené na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, které mohou učitelé využít při plánování vlastní výuky. Ukázková aktivita byla v praxi ověřena na Základní škole nám. Curieových, Praha 1.
Autor Mgr. Simona Šedá

Digitální portfolio v Mahaře

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Digitální portfolio se může stát součástí výuky. Nástroj Mahara nabízí uživatelsky vstřícné prostředí pro tvorbu e-portfolia. Článek představuje základní funkce a možnosti využití tohoto systému z pohledu učitele jazyků s běžnými zkušenostmi s internetem.
Autor Jan Hušek

Dovednosti učitele primární školy v oblasti diagnostiky a hodnocení čtenářských dovedností

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje způsoby, jak diagnostikovat a hodnotit čtenářské dovednosti žáka.
Autor Alena Rakoušová

E-portfolio pro učitele I.

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje možnostem učitelského e-portfolia. Ukazuje na některé jeho rysy, které je možné zvažovat při jeho tvorbě a o kterých je vhodné přemýšlet, ať již z pozice tvůrce portfoliového webu nebo jako mentor či supervizor, který s ním pracuje.
Autor Michal Černý

E-portfolio pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Autor Michal Černý

Evropské jazykové portfolio

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručné informace o tom, co je Evropské jazykové portfolio a k čemu by mělo sloužit. Odkazy na podrobnější informace a na vydavatele jednotlivých částí Portfolia.
Autor MŠMT

Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Profesní portfolio pro budoucí učitele cizích jazyků vzniklo v rámci projektu Evropského centra moderních jazyků (ECML) ve Štýrském Hradci. Portfolio, jehož hlavním cílem je vést studenty k reflexi a sebehodnocení, se může stát výchozím bodem k výzkumné činnosti kateder vzdělávající učitele cizích jazyků, nabízí možnost vývoje programů vzdělávání učitelů v souladu s evropskými požadavky a ověření si účinnosti nových metod hodnocení a sebehodnocení v praxi. Učitelům cizích jazyků může pomoci při vyhodnocování svých vzdělávacích potřeb a plánování profesního růstu.
Autor Naděžda Vojtková

Hodnocení dětí v mateřské škole ve spolupráci s rodiči jako podpora individualizace a společného vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je rozdělen do dvou částí, které spolu souvisí a úzce na sebe navazují. První část je věnována individualizovanému vzdělávání, problematice pedagogické diagnostiky a hodnocení dětí v předškolním vzdělávání. Dále se zmiňuje o funkcích portfolia dítěte a o tom, jak pomáhá budovat pozitivní sebehodnocení. Autorka v článku popisuje svou dosavadní praxi učitelky a ředitelky mateřské školy a na konkrétních příkladech prezentuje svoje dlouhodobé zkušenosti v předškolním vzdělávání.
Autor Mgr. Alena Jabůrková
Celkem: 31