Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "portálkniha"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "portálkniha"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Když děti často stůňou: Thomas má angínu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí ukázku z knihy Když děti často stůňou: Psychosomatika pro rodiče z nabízí nakladatelství Portál. Ukázka popisuje případ, kdy se chlapec snaží utéci z obávané situace tím, že si pořídí společensky akceptovatelné onemocnění.
Autor H. Hopf, L. Simonová

Učíme děti ptát se a přemýšlet: Za hvězdami ... Něco o jménech a pojmech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
"Mohou být květiny také smutné?" "Proč říkáme židli "židle" a ne nějakým jiným slovem?" "Proč máš bílé vlasy?" "Kde je nekonečno?" "Kde je vlastně střed nebe?" S podobnými otázkami se určitě setkal nejen každý rodič, ale zcela jistě i každý, kdo měl kdy co dočinění s malými dětmi. V knížce Evy Zollerové se dozvíte, jak s těmito otázkami pracovat, abyste využili potenciál, který se skrývá v dětské zvídavosti, touze objevovat a porozumět a aby potřeby "ptát se", "hledat odpovědi" a "divit se" nezmizely s mladším školním věkem vašich dětí.
Autor Eva Zoller

Ředitel a střední management školy: Popis pracovního místa středního managementu školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o pracovním místě středního managementu školy. Pro ředitele základních i středních škol může ukazovat cestu k využití potenciálu pedagogických pracovníků, kteří do této kategorie spadají.
Autor Irena Trojanová

Praktikum školní psychologie: Spolupráce a komunikace se skupinami rodičů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V ukázce autoři nastiňují, jak může školní psycholog pracovat se skupinami rodičů v rámci třídních schůzek, přednášek či besed, ale i s jednotlivci. Představují různé typy problémových rodičů a navazující strategie pro úspěšné jednání s nimi. Veškeré informace vycházejí z praktických zkušeností autorů a jsou popsány tak, že je může každý školní psycholog ihned využít ve své praxi.
Autor Braun, R.; Marková, D.; Nováčková, J.

Metody aktivního vyučování: Dlouhodobé úkoly a projekty

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha Metody aktivního vyučování nakladatelství Portál, s. r. o. poskytuje stručnou charakteristiku a popis jednotlivých metod spolu s praktickým návodem na jejich realizaci. Kniha uvádí i zásady vedení jednotlivých vyučovacích hodin a příklady hodnocení práce žáků při výuce. Ukázku přinášíme z kapitoly Dlouhodobé úkoly a projekty, kde jsou popsány hlavní principy tohoto učení, metody výběru tématu písemné dlouhodobé práce, jeho přípravy, vedení žáků a jejich hodnocení.
Autor PhDr. Dagmar Sitná

Jak se žije dětem s postižením po deseti letech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak se žije dětem s postižením po deseti letech je pokračováním knihy Jak se žije dětem s postižením. Autorka Helena Chvátalová se po deseti letech vrátila ke stejným dětem a informuje nás o jejich současném životě a o tom, co se v jejich životech odehrálo. Není to vždycky veselé čtení - tři z dětí z původní knížky zemřely. I zde na konci kapitol najdeme další informace např. o organizacích, které pomáhají lidem se zdravotním postižením. Knihu vydalo, stejně jako tu předchozí, nakladatelství Portál.
Autor Helena Chvátalová

Děti, které se rodí v srdci: Adam

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vyprávění náhradní maminky předškoláka a následně školáka Adama - osobní zkušenosti ženy, která se v rámci pěstounské péče snaží pomoci chlapci adaptovat se ve školce, resp. ve škole. Zajímavé jsou také zkušenosti s řešením nevhodného chování nebo úvahy při volbě typu školy (základní nebo praktická?).
Autor Miloslava Striová

Jak přežít s poruchami učení: Jak se vypořádat s pocity smutku, křivdy a hněvu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka pochází z knihy Jak přežít s poruchami učení autorů G. Fishera a R. Cummings, která pomáhá přímo žákům řešit jejich nesnáze při vyučování, pomáhá vyrovnat se s nezdary při přípravě do školy.
Autor Gary Fischer

Malý princ v nás

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Kniha Malý princ v nás německého psychologa Mathiase Junga nás v drobných kapitolách přivádí k dalšímu zamyšlení nad knihou Antoina Saint-Exupéry ať už pro vlastní osobní rozvoj nebo rozvoj sebe jako rodiče či pedagoga.
Autor Mathias Jung

Život za sklem

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Kniha Život za sklem je osobní výpovědí ženy s Aspergerovým syndromem. Autorka Wendy Lawson nabízí pohled na svůj život jako dítěte, přítelkyně, manželky i matky. Představuje běžné životní situace a vysvětluje, jak je vnímá, cítí a jak na ně reaguje. Kniha zároveň ukazuje, jak předcházet problémovým situacím v soužití s člověkem s Aspergerovým syndromem. Kniha je určena speciálním pedagogům, psychologům, rodičům a přátelům lidí s poruchami autistického spektra. Díky ukázce si mohou učitelé i rodiče uvědomit, jak vnímá svět kolem sebe člověk s touto poruchou.
Autor Wendy Lawson
Celkem: 119