Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "porozumění"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "porozumění"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jiný? Divný? Originální? Normální?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
To, co je „normální“, a to, co je „jiné“, vnímáme z určitých důvodů každý jinak. Žáci se postupně zamýšlí nad připravenými výroky a přesouvají se v místnosti na základě toho, jak vnímají popisovanou situaci: Když někdo není na facebooku, je to pro mě normální, jiné, nebo divné? To, že někdo zdraví objetím a polibky na tvář beru jako normální, jiné, nebo divné? Proč? Na co jsem zvyklý – co je pro mě v tomto ohledu norma a proč? Žáci vysvětlují, jak a proč dané věci vnímají, a tak zjišťují názory a postoje svoje i svých spolužáků. Záměrem cvičení je lépe si uvědomovat, na základě čeho posuzuji něco jako „normální“, a něco jako „divné“, a promýšlet, jak to mají ostatní lidé i jak jim můžu lépe porozumět (i jak můžeme naše vlastní vnímání světa komunikovat s ostatními).
Autor Zuzana Švajgrová

Výuka základů mluveného projevu – Jak mluvit tak, aby nám druzí rozuměli

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Obor: cs
PDP popisuje využití a střídání různých výukových metod při hodině Kultury osobního projevu. U žáků jsou rozvíjeny klíčové kompetence komunikativní, sociální, personální a kompetence k řešení problémů. Využívána je zejména metoda názorně-demonstrační (předvádění a pozorování, práce s obrazem) a komplexní metoda frontální výuky.
Autor Mgr. Ivana Vohnoutová

Výchozí rámcová struktura cílových výstupů ve Výchově ke zdraví

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka konkrétní aplikace skotského Národního kurikula na oblast Výchovy ke zdraví
Autor Miluše Havlínová

Národní kurikulum pro Skotsko a priority skotské politiky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka implikace skotského národní kurikula pro konkrétní školy.
Autor Miluše Havlínová

Proč číst Michala Viewegha

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Existuje nějaký oprávněný důvod, proč zařazovat do čítanek nejvyšších ročníků ZŠ a do středoškolských antologií literatury současné autory, jejichž dílo doposud není jednoznačně zhodnoceno a jeho kvalita nebyla prověřena časem?
Autor Petr Kukal

Inteligentní systémy pro vyhledávání a zpracování informací

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průběžně doplňovaný cyklus článků.
Autor Zdeněk Jonák

Systémy vyhledávání a zpracování dokumentografických informací

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Principy dokumentografických systémů.
Autor Zdeněk Jonák
Celkem: 7