Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uri Orlev: Běž, chlapče, běž (čtenářská dílna)
| S příběhem Srulika/Jurka se žáci přenesou do válečného Polska a spolu s ním zažívají dobrodružný boj o přežití. Dílna je zaměřena na příklady obětavé pomoci různých lidí – od Poláků po Němce. A zároveň ukazuje na to, že mnozí neměli problém dítě prodat či mu jinak ublížit. O textech diskutujeme, pokoušíme se o báseň (která je zároveň reflexí přečteného), tvoříme mapu příběhu, chvíli píšeme technikou volného psaní, které nám pomůže příběh uzavřít.  | Marcela Svejkovská |
|
|
| |
|
09. 10. 2019 |
862 |
Opouštím svůj domov
| Žák charakterizuje domov. Seznamuje se s pojmem uprchlík. Seznamuje se s důvody emigrace, dokáže tyto důvody analyzovat, porovnat a vyhodnotit (dobrovolné/nedobrovolné opuštění domova). Seznamuje se s definicí pojmů migrant, azyl, azylant. Na základě konkrétních příběhů uprchlíků si osvojuje důvody pro udělení azylu v ČR. Seznamuje se s možnostmi pomoci.  | Petra Slámová |
|
|
| |
1 komentář |
06. 10. 2015 |
5185 |
Výuka hrami
| Popis zajímavého amerického portálu GameUp firmy BrainPOP, který obsahuje mnoho zajímavých výukových aplikací majících převážně podobu her. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bc. Martin Kučera |
|
|
| |
|
21. 05. 2015 |
3435 |
Mezigenerační spolupráce
| Aktivita je zaměřena na vyvození, objasnění a pochopení jednoho z principů fungování demokratické společnosti – principu vzájemné pomoci a spolupráce mezi adolescenty a seniory.  | Mgr. Lea Bednaříková |
|
|
| |
|
10. 11. 2014 |
6199 |
Procvičení základních principů mezinárodního humanitárního práva
| Příspěvek popisuje sedm modelových situací, u kterých mají žáci rozhodnout, zda jsou, či nejsou v souladu s principy mezinárodního humanitárního práva. Součástí článku jsou i návrhy možných odpovědí.  | Mgr. Alena Hesová |
|
|
| |
1 komentář |
22. 08. 2012 |
7399 |
Pravidla používání znaku Červeného kříže
| Příspěvek představuje pravidla pro používání znaku Červeného kříže. K procvičení ve skupinách je určeno šest příkladů, které jsou doplněny návrhy možných odpovědí.  | Český červený kříž |
|
|
| |
|
15. 08. 2012 |
6822 |
Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče
| Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a anglická armáda vyrovnávaly každá po svém. S dobrovolnou ošetřovatelskou péčí tehdy přišla 26letá Florence Nightingalová.  | Český červený kříž |
|
|
| |
|
13. 08. 2012 |
5244 |
Co by se stalo, kdyby Henri Dunant nebyl svědkem bitvy u Solferina?
| Příspěvek ukazuje aktivitu, při které žáci uvažují nad tím, co by se stalo, kdyby Henri Dunant, iniciátor vzniku Červeného kříže, neviděl na vlastní oči nedostatečnou pomoc v bitvě u Solferina, ale bitvu u Fontenoy, která je příkladem dobře zorganizované zdravotnické pomoci.  | Český červený kříž |
|
|
| |
|
02. 08. 2012 |
6348 |
Inventář znaků rozvojetvorného učení – Pomoc
| Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.  | Hana Krykorková |
|
|
| |
|
01. 12. 2011 |
3143 |
Jsem pořád Romka
| Příspěvek představuje možnost využití nenásilného začlenění problematiky Romů a vůbec romství do výuky.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
1 komentář |
30. 11. 2011 |
4830 |