Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Pohyb
| Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení.
Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních.
Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.  | Petr Polívka |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 02. 2018 |
2704 |
Rotace v prvním axiomu: in linea recta nebo in directum?
| Výuka tří Newtonových pohybových zákonů patří mezi základní látku středoškolské fyziky. Přesto je výklad všech tří zákonů často veden chybným způsobem, který způsobuje nekonzistenci fyzikálních představy studenta. V tomto článku se podrobněji podíváme na možná nejvíce opomíjený z nich – zákon první.  | Mgr. Bc. Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
5 komentářů |
20. 03. 2013 |
3858 |
Výtvarná etuda: Workshop Art of Shorts
| Výtvarná etuda jako součást oděvního workshopu Art of Shorts, který byl určen žákům středních, vyšších i vysokých odborných škol se zaměřením na oděvní design. Výtvarná etuda je interpretací experimentální filmové projekce Františka Týmala na výstavě Setkání uchem jehly v Moravské galerii v Brně. Netradiční metodický přístup poukazuje na propojení volného výtvarného umění, filmu a oděvního designu (výtvarné oděvní tvorby). V závěru článku jsou uvedeny i praktické náměty do výuky, které mohou najít uplatnění v základním uměleckém vzdělávání aj.  | Mgr. Jitka Petřeková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
01. 07. 2015 |
6916 |
Nové argumenty pro obhajobu denní kvalitní tělesné výchovy
| Článek je zasvěcenou obhajobou pohybu (cílené pohybové aktivity). Přináší výzkumné argumenty pro příznivý vliv pohybu na rozvoj mozku a na procesy učení.
Příspěvek vede k zamyšlení nad tím, proč u dětí a mládeže usilovat o kvalitní a pravidelnou pohybovou aktivitu a jak na základě výzkumných poznatků takovou činnost obhajovat.  | Jean Blades |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 07. 2007 |
7991 |
Setkání s handicapem – řízené čtení
| Práce s krátkými úryvky z knihy Už zase skáču přes kaluže s využitím metod kritického myšlení je zaměřena na témata OSV. Tato lekce je součástí většího tematického bloku zaměřeného na dětské hrdiny v těžkých životních situacích.
 | Radka Adamcová |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
31. 08. 2010 |
8526 |
Národní standardy tělesné výchovy v USA
| Článek přináší informace o vzniku a současné podobě standardů tělesné výchovy v USA. Inspiruje k otázkám podílu učitelů na přípravě standardů daného typu a vede k zamyšlení nad přípravou výstupů tělesné výchovy ve školních vzdělávacích programech našich škol.  | Lubomír Dobrý |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
29. 08. 2007 |
8774 |
Jak moc se v průběhu dne pohybuješ?
| Vlastní sledování pohybového režimu v průběhu týdne s následným vyhodnocením a intervencí do vlastního pohybového režimu.  | Jan Tupý |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
29. 08. 2007 |
9973 |
Využití variabilních provozů ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ – 4. díl
| Variabilní provoz zaměřený na zdokonalování dovedností pro jednotlivé sportovní hry. Tématem a motivací pro tento variabilní provoz (VP) se stali slavné osobnosti v oblasti sportovních her.  | Ilona Kolovská |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
16. 10. 2008 |
10195 |
Využití variabilních provozů ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ – 2. díl
| Variabilní provoz zaměřený na rozvoj obratnosti a zdokonalování specifických dovedností. Z žáků se při této vyučovací jednotce TV stávají cestovatelé, kteří procestují jednotlivé světadíly a vyzkoušejí si zde různé aktivity.  | Ilona Kolovská |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
16. 10. 2008 |
10283 |
Virtuální hospitace - Výtvarný obor: Rituál
| Žáci definují pojem rituál, vysvětlují jeho roli v životě člověka z hlediska historického i současného. Poté žáci realizují svůj vlastní rituál, např. formou výrazového tance. Tato virtuální hospitace byla natočena na výjezdním kurzu s názvem Hledání souvislostí.  | Mgr. Zuzana Kostincová |
Praktický příspěvek zkušenost blok hodin
|
|
|
|
|
15. 09. 2010 |
14387 |