Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pohyb"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pohyb"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Otevíráme ZOO!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se snaží zpestřit výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na prvním stupni ZŠ. Propojuje Tělesnou výchovu s tématem zvířata v zoologické zahradě. Cílem aktivity je intenzivně zapojit mladší žáky do výuky tělesné výchovy a připomenout jim prvky zdravého životního stylu. Aktivita propojuje digitální prostředí s reálným a je využitelná i v distanční výuce. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Adam Cvik

Netradiční (distanční) olympijské hry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se snaží o zpestření a zatraktivnění výuky ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Využívá k tomu motivaci olympijských her a digitální nástroje. Cílem je vzbudit u žáků větší zájem o pohyb (sport) a zapojit je zábavnou formou do vytváření vlastních pohybových soutěží, výzev a dalších nápadů. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Adam Cvik

Pohyb

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Petr Polívka

Rotace v prvním axiomu: in linea recta nebo in directum?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výuka tří Newtonových pohybových zákonů patří mezi základní látku středoškolské fyziky. Přesto je výklad všech tří zákonů často veden chybným způsobem, který způsobuje nekonzistenci fyzikálních představy studenta. V tomto článku se podrobněji podíváme na možná nejvíce opomíjený z nich – zákon první.
Autor Mgr. Bc. Michal Černý

Výtvarná etuda: Workshop Art of Shorts

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výtvarná etuda jako součást oděvního workshopu Art of Shorts, který byl určen žákům středních, vyšších i vysokých odborných škol se zaměřením na oděvní design. Výtvarná etuda je interpretací experimentální filmové projekce Františka Týmala na výstavě Setkání uchem jehly v Moravské galerii v Brně. Netradiční metodický přístup poukazuje na propojení volného výtvarného umění, filmu a oděvního designu (výtvarné oděvní tvorby). V závěru článku jsou uvedeny i praktické náměty do výuky, které mohou najít uplatnění v základním uměleckém vzdělávání aj.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Nové argumenty pro obhajobu denní kvalitní tělesné výchovy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je zasvěcenou obhajobou pohybu (cílené pohybové aktivity). Přináší výzkumné argumenty pro příznivý vliv pohybu na rozvoj mozku a na procesy učení. Příspěvek vede k zamyšlení nad tím, proč u dětí a mládeže usilovat o kvalitní a pravidelnou pohybovou aktivitu a jak na základě výzkumných poznatků takovou činnost obhajovat.
Autor Jean Blades

Národní standardy tělesné výchovy v USA

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší informace o vzniku a současné podobě standardů tělesné výchovy v USA. Inspiruje k otázkám podílu učitelů na přípravě standardů daného typu a vede k zamyšlení nad přípravou výstupů tělesné výchovy ve školních vzdělávacích programech našich škol.
Autor Lubomír Dobrý

Setkání s handicapem – řízené čtení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Práce s krátkými úryvky z knihy Už zase skáču přes kaluže s využitím metod kritického myšlení je zaměřena na témata OSV. Tato lekce je součástí většího tematického bloku zaměřeného na dětské hrdiny v těžkých životních situacích.
Autor Radka Adamcová

Jak moc se v průběhu dne pohybuješ?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vlastní sledování pohybového režimu v průběhu týdne s následným vyhodnocením a intervencí do vlastního pohybového režimu.
Autor Jan Tupý

Využití variabilních provozů ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ – 4. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Variabilní provoz zaměřený na zdokonalování dovedností pro jednotlivé sportovní hry. Tématem a motivací pro tento variabilní provoz (VP) se stali slavné osobnosti v oblasti sportovních her.
Autor Ilona Kolovská
Celkem: 26