Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pohádka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pohádka"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak museli louskat ořechy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
Očekávané výstupy:
  • poznávat přírodu - některé stromy, keře a jejich plody;
  • chápat základní matematické pojmy, souvislosti - třídění, porovnávání, rozlišovat více x méně, řešit jednoduché labyrinty ...;
  • postupně zvládnout základní pohybové dovednosti (překonávat překážky, kutálet míč, manipulovat s drobnými předměty a náčiním ...);
  • chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
  • dodržovat pravidla her, jednat spravedlivě.

  • Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
    Věková skupina: 4 - 6 let
    Autor Eva Pipková

    Cesta za pohádkovým klubíčkem

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
    Očekávané výstupy:
    • podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
    • spolupracovat;
    • mít schopnost komunikovat a další (viz text).
    Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
    Autor Naďa Kudrnáčová

    Vyučovací hodina s pohádkou z dalekých krajin

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    uč.hodina
    Příspěvek je zaměřen na četbu pohádek, především světových, žáci si vytváří Atlas pohádek. Činnost je propojena s výtvarnými aktivitami a s aktivitami prohlubující zeměpisné znalosti.
    Autor Ondřej Hausenblas

    Aktivity před četbou - při četbě - po četbě

    Základní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Příspěvek nastiňuje téma, jak s žáky správně číst, s jakými aktivitami je seznámit v souvislosti se čtením a jak se vyvarovat nejčastějším chybám při čtení.
    Autor Ondřej Hausenblas

    Jak se rodí pohádka

    Speciální vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Popis výukového procesu obohaceného o dětskou dramatiku. Žáci speciální třídy připravili pro předvánoční čas pohádku „O Jedličce“. Sami vybírali, jaká zvířátka budou v pohádce účinkovat a kdo je bude hrát, jakými písničkami a tanečky pohádku doplní, jaké použijí hudební nástroje, jaké masky a kulisy, jaká blahopřání udělají největší radost obdarovaným. Žáci tak využili svých individuálních schopností i osvojených poznatků a dovedností z jednotlivých předmětů.
    Autor Libuše Lžičařová

    Lakomá Barka

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Jak dojít bezpečně z Hrdlořez až do Dejvic? Vydejte se s žáky na malý výlet s fantazií do pražských čtvrtí, poznejte zvyky tamních obyvatel a zakončete svůj výlet setkáním s Lakomou Barkou v Dejvicích.
    Autor Svatopluk Mareš

    Učím se vypravovat

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    uč.hodina
    Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.
    Autor Vladimíra Neužilová

    Učíme se s pohádkou – Zlatovláska

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.
    Autor Bohumila Hnízdilová

    Učíme se s pohádkou – pejsek a kočička

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě
    Autor Bohumila Hnízdilová

    Učíme se s pohádkou – Červená Karkulka

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.
    Autor Bohumila Hnízdilová
    Celkem: 60