Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Čertovský týden
| Výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů. Poukazuje na udržování našich tradic.  | Eva Jerusalémová |
|
|
| |
|
08. 07. 2009 |
25517 |
Cesta za pohádkovým klubíčkem
| Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
- podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
- spolupracovat;
- mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let  | Naďa Kudrnáčová |
|
|
| |
|
19. 05. 2007 |
32059 |
Jak museli louskat ořechy
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
Očekávané výstupy:
poznávat přírodu - některé stromy, keře a jejich plody;
chápat základní matematické pojmy, souvislosti - třídění, porovnávání, rozlišovat více x méně, řešit jednoduché labyrinty ...;
postupně zvládnout základní pohybové dovednosti (překonávat překážky, kutálet míč, manipulovat s drobnými předměty a náčiním ...);
chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
dodržovat pravidla her, jednat spravedlivě.
Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
Věková skupina: 4 - 6 let  | Eva Pipková |
|
|
| |
|
09. 01. 2006 |
48980 |
Aktivita: Necháme vás v lese
| Aktivita z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu”, která je vystavěna na srovnávání různých verzí pohádky Perníková chaloupka. Zaměřuje se na problematiku hodnot, genderu, mezilidských vztahů apod.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
08. 06. 2010 |
9424 |
O Koblížkovi
| Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.  | Eva Štandová |
|
|
| |
|
06. 03. 2012 |
16082 |
Pohádka O životě v Hranolkově
| Za poslední čtvrtstoletí došlo k ztrojnásobení počtu obézních dětí. Lékaři bijí na poplach a hovoří o epidemii. Ta bude pro další generace znamenat výrazné zhoršení kvality života a častější výskyt vážných zdravotních komplikací (např. cukrovky 2. typu, vysokého tlaku). Nejlepší prevencí je zdravý životní styl, který zahrnuje nejen nutričně vyváženou stravu, ale také pravidelný pohyb. Jeho základní pravidla by měla být dětem vštěpována již od útlého věku.
Seriál se zaměřuje především zdravé stravování. Děti si zábavnou formou upevní znalosti o zdravých a nezdravých potravinách.
Tento článek navozuje formou pohádky diskuzi nad zdravým životním stylem.  | Žij zdravě |
|
|
| |
|
23. 12. 2012 |
8319 |
Jména kolem nás II
| Kniha z ediční řady Vzděláváme děti se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ s názvem Český jazyk I. uvádí tři náměty pro práci v českém jazyce a to: Vyjmenovaná slova, Jména kolem nás I. a II. Všechny jsou zpracované shodnou formou - po tabulkovém přehledu, který shrnuje základní údaje, přijde metodický komentář. Učitelé nejvíce ocení kopírovatelné přílohy- pracovní listy.
Část Jména kolem nás II pracuje s vlastními jmény pohádkových bytostí, což je pro děti na 1. stupni zajímavé. Seznamují se se jmény obecními i vlastními, uvědomují si původ a význam slov, řadí je podle abecedy.  | Mgr. Kateřina Víšková |
|
|
| |
|
26. 02. 2013 |
5542 |
Vánoční pohádky - pohádka Kouzelná kniha
| Vánočním svátkům nesmějí chybět pohádky. Oblíbená autorka Zuzana Pospíšilová napsala pro děti předškolního a mladšího školního věku dvacet originálních zimních příběhů, které jim ještě nikdo nikdy nevyprávěl. Víte, jak prožívají vánoční období kapři, veverky nebo sněhové vločky? Tušíte, co dělají dárky pod stromečkem, než je děti rozbalí? A slyšeli jste, že se Vánoce jednou málem ztratily? Hezké Vánoce!  | Mgr. Zuzana Pospíšilová |
|
|
| |
|
11. 03. 2013 |
9518 |
Hravá písmenková škola: Písmenko C
| Kapitoly knihy Hravá písmenková škola jsou nazvány podle písmen abecedy, háčky nevyjímaje. Každému písmenu je věnovaná dvoustrana. Jedna strana obsahuje krátkou pohádku o daném písmenu, kde se děti dozvědí, čím může být písmeno užitečné. Text je doplněn otázkou nebo úkolem. Na druhé straně je básnička obsahující velký počet slov s daným písmenem a ilustrací, ke které se vztahuje i úkol. Další úkoly k danému písmenu jsou často typu Jmenuj jednotlivé hlásky slova…, Co získáš za slovo spojením hlásek…, Které slovo končí nebo začíná na písmeno… apod.
V článku popisuji práci ve skupinách po přečtení pohádky s písmenkem C,c.
 | Zuzana Pospíšilová |
|
|
| |
|
04. 04. 2013 |
7635 |
Sedm pohádek pro malé myšky - pohádka Výlet
| Novou knihu Arnolda Lobela Sedm pohádek pro malé myšky vydalo nakladatelství Albatros v rámci své edice První čtení. Pohádky vypraví tatínek myšák svým sedmi dětem na dobrou noc, aby se jim dobře usínalo. Každá pohádka je krátká, psaná písmem pro začínající čtenáře. Kniha je bohatě a zajímavě ilustrována.
Pohádka Výlet, s kterou jsme pracovali s žáky 1.třídy v hodině čtení, je jako jediná z pohádek pojatá jistou formou malovaného čtení, čehož jsem v hodině využila.
 | Arnold Lobel |
|
|
| |
|
15. 05. 2013 |
9474 |