Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Sněhurka (francouzská verze)
| Autorka sepsala námět na hodinu literatury zaměřující se na pohádku Sněhurka a její verzi ve francouzské podobě. Pro využití této inspirace je nutné si vyhradit dvě vyučovací hodiny. Téma se prolíná do průřezového tématu Multikulturní výchova.
V jedné příloze naleznete samotnou verzi francouzské pohádky naší Sněhurky a v druhé příloze se nachází podrobný průběh vyučovací hodiny.
Hodina byla autorkou vyzkoušena a dětmi velmi vítána.  | Lucie Tůmová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
03. 06. 2020 |
2282 |
Dobrodružství prcka Loriho 1
| Lekci jsem postavila na příběhu, který jsem sama vymyslela. Příběh jsem napsala také jako motivaci. Protože aktivity a činnosti pod ním jsou motivovány právě tímto příběhem. Jsou zde dramatické, tělovýchovné i výtvarné činnosti. Připojila jsem také přílohu.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
27. 09. 2018 |
4617 |
„Naši stařenka pravili“
| Reflexe animačního muzejního programu zaměřeného na svět dětí v minulosti, která může být podnětem či předlohou pro další podobně koncipované projekty.  | Petr Drkula |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
1 komentář |
16. 08. 2011 |
20638 |
Tancovala ryba s rakem
| Kdo má rád zeleninu? Ryba s rakem přeci! Jsou to jejich zeleninoví kamarádi.
V této lekci se budeme zabývat zeleninou, zacvičíme si aerobic, naučíme se říkadlo, zahrajeme si na tržnici a v pohádce O veliké řepě, se pokusíme tu slavnou řepu vytáhnout.
Lekce je složená z aktivit motivovaných zeleninou, také zde objevíte část dramatickou, výtvarnou, hudební a samozřejmě pohybovou.
Nabízí se spousta možností, co s dětmi můžete na toto téma tvořit, ať už se jedná o výrobky, tanečky, divadélka či pokusy. Zde jich pár naleznete, včetně pracovních listů a obrázků.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
20. 03. 2018 |
9956 |
Skřítek Podzimníček
| V této lekci jsem využila našeho krásného podzimního období, které je plné barev, deště, větru a podzimních tvorečků. Hlavním hrdinou je skřítek Podzimníček, který nás lekcí provází jak dramatickými, tak výtvarnými či tv činnostmi/aktivitami.
Bylo by na škodu nevyužít přírodních materiálů, které se nám nabízí právě v tomto období.
Lekce je vhodná pro všechny věkové kategorie předškolního a mladšího školního věku. Kromě aktivit s metodikou dramatické výchovy se dají realizovat všechny aktivity s mladšími dětmi.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
25. 09. 2018 |
17721 |
Pohádky a jejich vliv na psychický vývoj dítěte
| Příspěvek se zaměřuje na definici pohádky a její místo v dětské literatuře, typické rysy pohádkových vyprávění, psychologii v pohádkách, historii pohádek a porovnávání pohádek a mýtů. Vysvětluje význam pohádek pro vývoj dítěte. Z hlediska psychologie rozebírá tyto pohádky: O perníkové chaloupce, Červená karkulka, Sněhurka, Princ Bajaja a Popelka. V závěru se autorka pokouší odpovědět na otázku, jak mohou pohádky ovlivnit psychický vývoj dítěte.  | Lucie Staňková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
24. 01. 2011 |
21247 |
O bačovi a šarkanu
| Týdenní integrovaný blok je určen pro děti ve věku 6 let. Seznamuje je s lidovou slovesností ve formě pohádky od Boženy Němcové, základem je porozumění složitějšímu textu a všestranně zaměřené činnosti vztahující se k tématu.  | Nikola Loužková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
 |
|
|
1 komentář |
28. 07. 2010 |
10245 |
Z pohádky do pohádky
| Všestranně zaměřený integrovaný blok v předškolním vzdělávání, při němž se děti, za doprovodu pohádkového skřítka Raráška, seznamují s klasickými pohádkami, získávají vztah k ústní slovesnosti, literatuře i divadlu.  | Nikola Loužková |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
05. 01. 2010 |
66597 |
Cukrářské řemeslo
| Dramatické činnosti k pohádce Marie Kubátové Cukrářská pohádka.  | Anita Šťastná |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
25. 06. 2014 |
9926 |
Vaříme s pejskem a kočičkou
| Hlavním cílem tohoto výstupu je obohatit děti o nové informace zábavnou formou – při vaření.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
02. 11. 2016 |
12554 |