Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Jak museli louskat ořechy
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
Očekávané výstupy:
poznávat přírodu - některé stromy, keře a jejich plody;
chápat základní matematické pojmy, souvislosti - třídění, porovnávání, rozlišovat více x méně, řešit jednoduché labyrinty ...;
postupně zvládnout základní pohybové dovednosti (překonávat překážky, kutálet míč, manipulovat s drobnými předměty a náčiním ...);
chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
dodržovat pravidla her, jednat spravedlivě.
Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
Věková skupina: 4 - 6 let  | Eva Pipková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
09. 01. 2006 |
54813 |
Cesta za pohádkovým klubíčkem
| Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
- podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
- spolupracovat;
- mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let  | Naďa Kudrnáčová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
19. 05. 2007 |
35719 |
Vyučovací hodina s pohádkou z dalekých krajin
| Příspěvek je zaměřen na četbu pohádek, především světových, žáci si vytváří Atlas pohádek. Činnost je propojena s výtvarnými aktivitami a s aktivitami prohlubující zeměpisné znalosti.  | Ondřej Hausenblas |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
07. 09. 2007 |
9351 |
Aktivity před četbou - při četbě - po četbě
| Příspěvek nastiňuje téma, jak s žáky správně číst, s jakými aktivitami je seznámit v souvislosti se čtením a jak se vyvarovat nejčastějším chybám při čtení.  | Ondřej Hausenblas |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 09. 2007 |
9802 |
Jak se rodí pohádka
| Popis výukového procesu obohaceného o dětskou dramatiku. Žáci speciální třídy připravili pro předvánoční čas pohádku „O Jedličce“. Sami vybírali, jaká zvířátka budou v pohádce účinkovat a kdo je bude hrát, jakými písničkami a tanečky pohádku doplní, jaké použijí hudební nástroje, jaké masky a kulisy, jaká blahopřání udělají největší radost obdarovaným. Žáci tak využili svých individuálních schopností i osvojených poznatků a dovedností z jednotlivých předmětů.  | Libuše Lžičařová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 11. 2007 |
25583 |
Lakomá Barka
| Jak dojít bezpečně z Hrdlořez až do Dejvic? Vydejte se s žáky na malý výlet s fantazií do pražských čtvrtí, poznejte zvyky tamních obyvatel a zakončete svůj výlet setkáním s Lakomou Barkou v Dejvicích.  | Svatopluk Mareš |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
04. 04. 2008 |
12710 |
Učím se vypravovat
| Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.  | Vladimíra Neužilová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
07. 08. 2008 |
15078 |
Učíme se s pohádkou – Zlatovláska
| Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.  | Bohumila Hnízdilová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 11. 2008 |
17956 |
Učíme se s pohádkou – pejsek a kočička
| Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě  | Bohumila Hnízdilová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
04. 03. 2009 |
16525 |
Učíme se s pohádkou – Červená Karkulka
| Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.  | Bohumila Hnízdilová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
22. 04. 2009 |
15026 |