Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
„Naši stařenka pravili“
| Reflexe animačního muzejního programu zaměřeného na svět dětí v minulosti, která může být podnětem či předlohou pro další podobně koncipované projekty.  | Petr Drkula |
|
|
| |
1 komentář |
16. 08. 2011 |
17858 |
Vyučovací hodina s pohádkou z dalekých krajin
| Příspěvek je zaměřen na četbu pohádek, především světových, žáci si vytváří Atlas pohádek. Činnost je propojena s výtvarnými aktivitami a s aktivitami prohlubující zeměpisné znalosti.  | Ondřej Hausenblas |
|
|
| |
|
07. 09. 2007 |
8766 |
Vaříme s pejskem a kočičkou
| Hlavním cílem tohoto výstupu je obohatit děti o nové informace zábavnou formou – při vaření.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
02. 11. 2016 |
9763 |
Vánoční pohádky - pohádka Kouzelná kniha
| Vánočním svátkům nesmějí chybět pohádky. Oblíbená autorka Zuzana Pospíšilová napsala pro děti předškolního a mladšího školního věku dvacet originálních zimních příběhů, které jim ještě nikdo nikdy nevyprávěl. Víte, jak prožívají vánoční období kapři, veverky nebo sněhové vločky? Tušíte, co dělají dárky pod stromečkem, než je děti rozbalí? A slyšeli jste, že se Vánoce jednou málem ztratily? Hezké Vánoce!  | Mgr. Zuzana Pospíšilová |
|
|
| |
|
11. 03. 2013 |
9496 |
V začarovaném lese
| Hudební předloha pro tvůrčí pohybovou kompozici s prvky volného tanečního vyjádření, inspirovaná pohádkovým tématem.  | Petr Drkula |
|
|
| |
1 komentář |
15. 04. 2010 |
10883 |
Učíme se s pohádkou – Zlatovláska
| Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.  | Bohumila Hnízdilová |
|
|
| |
|
05. 11. 2008 |
16426 |
Učíme se s pohádkou – pejsek a kočička
| Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě  | Bohumila Hnízdilová |
|
|
| |
|
04. 03. 2009 |
15237 |
Učíme se s pohádkou – Červená Karkulka
| Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.  | Bohumila Hnízdilová |
|
|
| |
|
22. 04. 2009 |
13882 |
Učím se vypravovat
| Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.  | Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
|
07. 08. 2008 |
13557 |
Tvoření s pohádkou: Mořský car
| Kniha Tvoření s pohádkou, vydaná nakladatelství Grada, je souborem základních výtvarných technik určených zejména pro předškolní děti, doplněných fotodokumentací postupů, seznamem pomůcek a materiálů, podrobným popisem práce a motivačním příběhem či pohádkou. Každý, kdo uchopí tuto kouzelnou knihu, jakoby našel tvořivou přihrádku ve skřínce plné fantazie. Stačí jen otevřít oči dokořán, připravit šikovné ruce, či ručičky, a naslouchat pohádkovým příběhům. Pak se začnou dít věci. Oči uvidí barvy a zajímavé tvary, ruce rozehrají koncert tvoření a zručnosti a pohádkové příběhy rozezní jemné struny světa představ a kouzel.
V článku nabízíme náměty na aktivity pro práci s pohádkou Mořský car.  | Lena Freyová |
|
|
| |
|
03. 12. 2013 |
6995 |