Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z pohádky do pohádky
| Všestranně zaměřený integrovaný blok v předškolním vzdělávání, při němž se děti, za doprovodu pohádkového skřítka Raráška, seznamují s klasickými pohádkami, získávají vztah k ústní slovesnosti, literatuře i divadlu.  | Nikola Loužková |
|
|
| |
|
05. 01. 2010 |
54337 |
Aktivity před četbou - při četbě - po četbě
| Příspěvek nastiňuje téma, jak s žáky správně číst, s jakými aktivitami je seznámit v souvislosti se čtením a jak se vyvarovat nejčastějším chybám při čtení.  | Ondřej Hausenblas |
|
|
| |
|
07. 09. 2007 |
8892 |
Jak se rodí pohádka
| Popis výukového procesu obohaceného o dětskou dramatiku. Žáci speciální třídy připravili pro předvánoční čas pohádku „O Jedličce“. Sami vybírali, jaká zvířátka budou v pohádce účinkovat a kdo je bude hrát, jakými písničkami a tanečky pohádku doplní, jaké použijí hudební nástroje, jaké masky a kulisy, jaká blahopřání udělají největší radost obdarovaným. Žáci tak využili svých individuálních schopností i osvojených poznatků a dovedností z jednotlivých předmětů.  | Libuše Lžičařová |
|
|
| |
|
14. 11. 2007 |
22911 |
Pohádky a jejich vliv na psychický vývoj dítěte
| Příspěvek se zaměřuje na definici pohádky a její místo v dětské literatuře, typické rysy pohádkových vyprávění, psychologii v pohádkách, historii pohádek a porovnávání pohádek a mýtů. Vysvětluje význam pohádek pro vývoj dítěte. Z hlediska psychologie rozebírá tyto pohádky: O perníkové chaloupce, Červená karkulka, Sněhurka, Princ Bajaja a Popelka. V závěru se autorka pokouší odpovědět na otázku, jak mohou pohádky ovlivnit psychický vývoj dítěte.  | Lucie Staňková |
|
|
| |
1 komentář |
24. 01. 2011 |
18340 |
Není pohádka jako pohádka – I. část
| Tento článek se zabývá srovnáním klasické, čtené literatury s literaturou v obrázkové knize pro děti. Jaká literatura je pro děti přínosnější?  | Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
|
21. 05. 2012 |
10721 |
Není pohádka, jako pohádka – II. část
| II. část teoretického článku porovnává klasickou, čtenou literaturu s obrázkovou knihou.  | Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
|
22. 05. 2012 |
8661 |