Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak museli louskat ořechy
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
Očekávané výstupy:
poznávat přírodu - některé stromy, keře a jejich plody;
chápat základní matematické pojmy, souvislosti - třídění, porovnávání, rozlišovat více x méně, řešit jednoduché labyrinty ...;
postupně zvládnout základní pohybové dovednosti (překonávat překážky, kutálet míč, manipulovat s drobnými předměty a náčiním ...);
chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
dodržovat pravidla her, jednat spravedlivě.
Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
Věková skupina: 4 - 6 let  | Eva Pipková |
|
|
| |
|
09. 01. 2006 |
48939 |
Cesta za pohádkovým klubíčkem
| Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
- podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
- spolupracovat;
- mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let  | Naďa Kudrnáčová |
|
|
| |
|
19. 05. 2007 |
32052 |
Čertovský týden
| Výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů. Poukazuje na udržování našich tradic.  | Eva Jerusalémová |
|
|
| |
|
08. 07. 2009 |
25493 |
Pohádková dramatika O perníkové chaloupce - I. část
| Inspirativní článek „Pohádková dramatika ‒ O perníkové chaloupce I. část“ slouží jako námět pro dramatickou činnost s dětmi předškolního věku. Dramatické činnosti jsou inspirovány pohádkovým příběhem. Tvořivá dramatika v mateřské škole je obecně chápána jako jeden z nejlepších prostředků pro rozvoj dětské osobnosti.  | Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
|
05. 03. 2012 |
18229 |
„Naši stařenka pravili“
| Reflexe animačního muzejního programu zaměřeného na svět dětí v minulosti, která může být podnětem či předlohou pro další podobně koncipované projekty.  | Petr Drkula |
|
|
| |
1 komentář |
16. 08. 2011 |
17847 |
Dramatická výchova na základní škole praktické
| Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova slouží k aktivním projevům žáků. Na základní škole praktické umožňuje překonat únavu, přispívá k oživení sil. Patří mezi motivační prostředky. Vychází z přirozenosti žáků, kteří se okamžitě dokážou pro tento druh činnosti nadchnout. Dramatická výchova využívá hry jako jednoho z možných principů tvorby. Umožňuje žákům zažít situace z běžného života.  | Věra Holotová |
|
|
| |
1 komentář |
15. 03. 2012 |
17291 |
O kohoutkovi a slepičce
| Práce s literárním textem je určena pro 1. ročník, měla by vést k porozumění obsahu pohádky, popisu postav, vyprávění a kresbě obrázkové osnovy. Součástí je i pracovní list na matematiku, který rozvíjí matematické schopnosti.  | Dana Šafránková |
|
|
| |
|
29. 01. 2010 |
17223 |
Hrnečku, vař!
| Záměrem je podpořit zájem dětí o pohádkový svět, přenést ho do jejich hry a tvořivosti.  | Ivana Bešťáková |
|
|
| |
|
17. 12. 2009 |
16757 |
Učíme se s pohádkou – Zlatovláska
| Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.  | Bohumila Hnízdilová |
|
|
| |
|
05. 11. 2008 |
16422 |
Aktivita: Není čert jako čert
| Jedna z aktivit pro multikulturní výchovu z publikace Dvakrát měř, jednou řež z autorské dílny společnosti Člověk v tísni o. p. s.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
24. 05. 2010 |
16306 |