Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pohádka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pohádka"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Z pohádky do pohádky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Všestranně zaměřený integrovaný blok v předškolním vzdělávání, při němž se děti, za doprovodu pohádkového skřítka Raráška, seznamují s klasickými pohádkami, získávají vztah k ústní slovesnosti, literatuře i divadlu.
Autor Nikola Loužková

Seznámení a hry s norskou pohádkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pohádková postava Trolla z norské pohádky „Tři kozlíci“ provází děti různými činnostmi, podněcuje jejich představivost a rozvíjí jejich řečové, výtvarné a pohybové nadání.
Autor Miroslava Strakatá

Cesta za pohádkovým klubíčkem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
  • podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
  • spolupracovat;
  • mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Naďa Kudrnáčová

Princezna ze mlejna

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Naše mateřská škola se podílela na výstavě na téma „Vodníci a hastrmani” pořádané městskou knihovnou. Vodníka jsme vybrali z pohádky „Princezna ze mlejna” a současně jsme děti seznamovali s obsahem pohádky. Děti se podílely na výstavě svými výtvarnými pracemi a zároveň si prohlédly výkresy a výrobky z dalších mateřských škol.
Autor Miroslava Strakatá

Jak museli louskat ořechy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
Očekávané výstupy:
  • poznávat přírodu - některé stromy, keře a jejich plody;
  • chápat základní matematické pojmy, souvislosti - třídění, porovnávání, rozlišovat více x méně, řešit jednoduché labyrinty ...;
  • postupně zvládnout základní pohybové dovednosti (překonávat překážky, kutálet míč, manipulovat s drobnými předměty a náčiním ...);
  • chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
  • dodržovat pravidla her, jednat spravedlivě.

  • Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
    Věková skupina: 4 - 6 let
    Autor Eva Pipková

    Hrnečku, vař!

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    lekce
    Záměrem je podpořit zájem dětí o pohádkový svět, přenést ho do jejich hry a tvořivosti.
    Autor Ivana Bešťáková

    O hajném Robátkovi

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    střednědobý
    Děti prostřednictvím pohádky pronikají do lesního království, kde se seznamují s volně žijícími zvířaty a jejich způsobem života. Dozví se, kdo je to myslivec, hajný, jaká je jejich hlavní úloha. Různými činnostmi a praktickými zkušenostmi získávají kladný vztah k přírodě, který zpětně odráží poznatky o tom, jak se v lese správně chovat.
    Autor Miroslava Strakatá

    Pohádková dramatika O perníkové chaloupce - I. část

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    střednědobý
    Inspirativní článek „Pohádková dramatika ‒ O perníkové chaloupce I. část“ slouží jako námět pro dramatickou činnost s dětmi předškolního věku. Dramatické činnosti jsou inspirovány pohádkovým příběhem. Tvořivá dramatika v mateřské škole je obecně chápána jako jeden z nejlepších prostředků pro rozvoj dětské osobnosti.
    Autor Bc. Michael Novotný

    Pohádková dramatika „O perníkové chaloupce“ – II. část.

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    střednědobý
    Tento inspirativní článek pokračuje v nabídce dramatických her motivovaných pohádkou O perníkové chaloupce autora Františka Hrubína. Učitelky mateřských škol je mohou využít jak ve vzdělávací nabídce, tak v kroužku tvořivé dramatiky.
    Autor Michael Novotný

    O Koblížkovi

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    dlouhodobý
    Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.
    Autor Eva Štandová
    Celkem: 61