Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pohádka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pohádka"


Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učíme se s pohádkou – Zlatovláska

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.
Autor Bohumila Hnízdilová

Učíme se s pohádkou – pejsek a kočička

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě
Autor Bohumila Hnízdilová

Učíme se s pohádkou – Červená Karkulka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.
Autor Bohumila Hnízdilová

Jak probudit Šípkovou Růženku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě
Autor Bohumila Hnízdilová

Čertovský týden

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů. Poukazuje na udržování našich tradic.
Autor Eva Jerusalémová

Jak museli louskat ořechy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
Očekávané výstupy:
  • poznávat přírodu - některé stromy, keře a jejich plody;
  • chápat základní matematické pojmy, souvislosti - třídění, porovnávání, rozlišovat více x méně, řešit jednoduché labyrinty ...;
  • postupně zvládnout základní pohybové dovednosti (překonávat překážky, kutálet míč, manipulovat s drobnými předměty a náčiním ...);
  • chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
  • dodržovat pravidla her, jednat spravedlivě.

  • Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
    Věková skupina: 4 - 6 let
    Autor Eva Pipková

    Jak se rodí pohádka

    Speciální vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Popis výukového procesu obohaceného o dětskou dramatiku. Žáci speciální třídy připravili pro předvánoční čas pohádku „O Jedličce“. Sami vybírali, jaká zvířátka budou v pohádce účinkovat a kdo je bude hrát, jakými písničkami a tanečky pohádku doplní, jaké použijí hudební nástroje, jaké masky a kulisy, jaká blahopřání udělají největší radost obdarovaným. Žáci tak využili svých individuálních schopností i osvojených poznatků a dovedností z jednotlivých předmětů.
    Autor Libuše Lžičařová

    Seznámení a hry s norskou pohádkou

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Pohádková postava Trolla z norské pohádky „Tři kozlíci“ provází děti různými činnostmi, podněcuje jejich představivost a rozvíjí jejich řečové, výtvarné a pohybové nadání.
    Autor Miroslava Strakatá

    Cesta za pohádkovým klubíčkem

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
    Očekávané výstupy:
    • podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
    • spolupracovat;
    • mít schopnost komunikovat a další (viz text).
    Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
    Autor Naďa Kudrnáčová

    Aktivity před četbou - při četbě - po četbě

    Základní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Příspěvek nastiňuje téma, jak s žáky správně číst, s jakými aktivitami je seznámit v souvislosti se čtením a jak se vyvarovat nejčastějším chybám při čtení.
    Autor Ondřej Hausenblas
    Celkem: 60