Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "podzim"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "podzim"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Společně to dokážeme (8. díl) – „Skládání velkých obrazů podzimních měsíců“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě velkých skupinách. Všechny z uvedených aktivit rozvíjí přirozeně spolupráci mezi dětmi a vzájemné vztahy při plněné společného úkolu, potažmo jsou rozvíjeny i jiné dovednosti, což je uvedeno vždy na začátku každého článku v dalších záměrech pedagoga. Závěr každého článku tvoří reflexe, tedy zpětná vazba pedagoga k uvedené a zdokumentované aktivitě.
Autor Marie Čermáková

Plody podzimu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Cílem předmatematických činností v předškolním vzdělávání je uvážlivě a vyváženě rozvíjet potřebné kompetence, které budou ve školní matematice potřebné. V této podzimní inspiraci zavedeme děti do přírodního prostředí, které je vhodné jak pestrostí, tak kvalitou materiálu. Naučí se třídit podle různých kritérií, ale budou mít prostor i pro vlastní nastavení kritérií třídění objektů. Činnosti lze provádět na zahradě i ve školním prostředí. Hlavním cílem aktivit bude především třídění, které vede k bližšímu poznání podzimních přírodnin a plodů. Většina aktivit zadává dětem soubory a vztahy, které třídění způsobí (vytvoř skupiny podle tvaru), ale starším dětem můžeme nabídnout i otevřené úkoly, u kterých třídí podle vlastního pocitu, a posléze společně hledáme společný vztah (nabídneme přírodniny a řekneme, aby roztřídily, jak chtějí). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Kateřina Filkova

Jablíčka: Rozvoj matematické gramotnosti

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Praktický program s podzimní tematikou, díky níž si děti v několika činnostech procvičí matematickou gramotnost. Konkrétně práci s informacemi, chronologii, plnění pokynů, prostorovou orientaci, odhad vzdálenosti, práci s rytmem a grafický záznam slabik. Konkrétní cíle uvádím u činností. Poslouží Vám jako celistvá náplň na jedno dopoledne, splňuje všechny požadavky na složení řízených činností. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Ludmila Bakonyi Selingerová

Skřítek Podzimníček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
V této lekci jsem využila našeho krásného podzimního období, které je plné barev, deště, větru a podzimních tvorečků. Hlavním hrdinou je skřítek Podzimníček, který nás lekcí provází jak dramatickými, tak výtvarnými či tv činnostmi/aktivitami. Bylo by na škodu nevyužít přírodních materiálů, které se nám nabízí právě v tomto období. Lekce je vhodná pro všechny věkové kategorie předškolního a mladšího školního věku. Kromě aktivit s metodikou dramatické výchovy se dají realizovat všechny aktivity s mladšími dětmi.
Autor Veronika Lorgerová

Vítr a déšť

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Podzimní počasí nemají všichni zrovna v lásce, ale je potřebné pro naši půdu, rostliny, stromy a tak dále. V této lekci se dozvíme více o větru, dešti a podrobněji se budeme zabývat samotnými kapičkami deště. Zahrajeme si s kapičkami a seznámíme děti s fyzikálními zákonitostmi tekutin. Pomocí dramatických i tělovýchovným činností se do kapiček pokusíme vžít.
Autor Veronika Lorgerová

Aktivity v přírodě s předškoláky I – podzim

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek představuje první část čtyřdílného seriálu se zaměřením na předškolní aktivity v přírodě. Nabízí inspiraci/nápady, jak do tematického plánu předškolní přípravy zahrnout podzimní aktivity v přírodě.
Autor Petra Pšeničková

Téma Podzim ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje tematický blok na téma Podzim ve 2. třídě v časovém rozsahu 6 hodin. Blok propojuje učivo ve vzdělávacích oblastech Člověk a jeho svět, Matematika a její aplikace, Umění a kultura, Jazyk a jazyková komunikace a Člověk a svět práce. Práce je naplánovaná tak, aby žáci byli co nejvíce aktivní.
Autor Jitka Zukalová

Neobyčejný rok předškoláka: 16. - 21. říjen

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha plná her a aktivit řazených chronologicky za sebou dle významných výročí v kalendářním roce.
Autor Markéta Mlčochová

Dobrodružná cesta krále Podzimníka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím vlastního prožitku a smyslového vnímání získávají děti poznatky o podzimu. Program probíhá v přírodě – na zahradě, louce, parku... V jeho průběhu děti pomáhají králi Podzimníkovi zvítězit nad drakem Frňákem, který unesl princeznu Duběnku.
Autor Dana Tvrďochová

O ukopnuté houbě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tematický celek vycházející ze stejnojmenné pohádky vede k utváření povědomí o nutnosti ochrany životního prostředí a nutnosti zodpovědného chování vůči našemu okolí, lidem i věcem. Pomáhá dětem vnímat jejich emoce, přiměřeně s nimi zacházet, vciťovat se do pocitů druhých. Je určen dětem od 4 do 6 let, jeho realizace vyžaduje cca 1–2 týdny.
Autor Eva Rybárová
Celkem: 21