Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "podpůrná opatření"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "podpůrná opatření"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zkušenosti z integrace dítěte s postižením zraku

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Příspěvek zaměřený na předávání zkušenosti z integrace dítěte s postižením do běžné mateřské školy.
Autor Alžběta Palatinová

Narozen v Praze, přesto OMJ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
S nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka se potýkají i děti narozené v České republice a s českým státním občanstvím. Příkladem je devítiletý Michal z pražské základní školy. První signály o potřebě podpůrných opatření by měly vyjít na prvním stupni od třídního učitele, na druhém pak především od učitele českého jazyka. Pracovat na odstranění jazykového znevýhodnění je třeba co nejdříve po nástupu do školy. Prvním krokem je Plán pedagogické podpory (PLPP).
Autor Mgr. Alice Kourkzi

Péče o žáky s OMJ, Základní škola nám. Curieových, nám. Curieových 886/2, Praha 1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
ZŠ Curieových je umístěna v historickém centru Prahy. Vzhledem k dlouholeté zkušenosti s výukou dětí s OMJ přitahuje mnoho cizinců různých národností. Škola spolupracuje s META, o. p. s., o děti pečují proškolení pedagogové, asistenti, speciální pedagog a koordinátor péče o děti s OMJ.
Autor PaedDr. Iveta Stehlíková Bassyová

Jak to na naší škole chodí...

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
ZŠ Meteorologická navštěvuje přes sto žáků s OMJ, především z Vietnamu, Číny, Ukrajiny a Ruska. Ve škole je vybudované zázemí a tým lidí, kteří se o žáky starají. Na začátku každého školního roku škola vyhodnocuje situaci a sestavuje plán výuky žáků-cizinců.
Autor Bc. Denisa Walterová

Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na ZŠ Bohumila Hrabala

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základní škola Bohumila Hrabala na Praze 8 vzdělává velký počet žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Systém, který škola nastavila, popisuje učitelka prvního stupně a výchovná poradkyně pro cizince Jana Císařová.
Autor Mgr. Jana Císařová

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (1. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření souvisejících s využitím digitálních technologií poskytuje platná školská legislativa. Konkrétní řešení se liší podle druhu znevýhodnění a jeho závažnosti a je žákovi poskytnuto na základě doporučení školského poradenského zařízení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Renata Votavová

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření souvisejících s využitím digitálních technologií poskytuje platná školská legislativa. Konkrétní řešení se liší podle druhu znevýhodnění a jeho závažnosti a je žákovi poskytnuto na základě doporučení školského poradenského zařízení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Renata Votavová

Vzdělávání žáků se zrakovým postižením – 3. část

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třetí část seriálu Vzdělávání žáků se zrakovým postižením se zabývá podpůrnými opatřeními při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na zřízení pozice asistenta pedagoga. Přínosný je příspěvek asistentky pedagoga pracující s žákyní s těžkou zrakovou vadou na běžné škole.
Autor Andrea Musilová

Digitální technologie ve výuce žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále poukazuje na speciální vzdělávací potřeby žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami a způsoby využití digitálních technologií při kompenzaci obtíží ve výuce a podpoře procesu učení. Na konec uvádí výzvy, kterým učitelé mohou čelit při využívání digitálních technologií při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Autor Alice Kourkzi

Digitální technologie ve výuce žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (a z odlišného kulturního prostředí)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje speciální vzdělávací potřeby žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (a z odlišného kulturního prostředí) ve vztahu k digitálním technologiím. Upozorňuje na přednosti, ale i možné úskalí při jejich využívání ve výuce. Uvádí konkrétní příklady digitálních technologií a jejich využití při vzdělávání žáků s nedostatečnou znalostí jazyka.
Autor Alice Kourkzi
Celkem: 12