Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "podnikavost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "podnikavost"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Významná výročí v roce 2019 – Člověk a svět práce: Svět práce a Baťovy principy v podpoře podnikavosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzdělávací oblast Člověk a svět práce je spojena s klíčovou kompetencí k podnikavosti. Rozvoj podnikavosti, přístupu k podnikání a také finanční gramotnosti podporuje po celém světě mezinárodní společnost Junior Achievement, která letos oslavila 100 let od svého založení. V České republice je tato společnost spojena s Tomášem Baťou ml., který ji založil. Při této příležitosti je dobré si připomenout některé Baťovy principy.
Autor Ing. Kateřina Lichtenberková

Abeceda tvořivosti podle Laury Fleming

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zatím poslední z řady pomocných metodických materiálů na podporu zavádění modelu tvořivého myšlení do výuky. Inspiraci tentokrát přináší odbornice z New Jersey Laura Fleming.
Autor Bořivoj Brdička

Jak se stát expertem?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se věnuje popisu změn, které souvisí s budováním schopností potřebných k dosažení úrovně experta v oborech využívajících současný technologický pokrok.
Autor Bořivoj Brdička

Teacherpreneurs podle Edutopia

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek s použitím materiálů amerického portálu Edutopia vysvětluje význam anglického pojmu teacherpreneurs, který má přímou souvislost s naší klíčovou kompetencí nazvanou „smysl pro iniciativu a podnikavost“.
Autor Martin Štolc

Metodické doporučení k výuce vzdělávacího oboru Člověk a svět práce na 2. stupni základních škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) doporučuje ředitelům a ostatním pedagogům základních škol věnovat náležitou pozornost technické výchově a výuce technicky zaměřených tematických okruhů vzdělávacího oboru Člověk a svět práce. Účinná a důsledná výchova k volbě povolání žáků základních škol vyžaduje úpravu problematiky Člověk a svět práce v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) na podporu polytechnického vzdělávání a rozvoje podnikavosti na druhém stupni základní školy.
Autor MŠMT

Podpora podnikavosti - Inspiromat

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Cílem publikace je seznámit cílovou skupinu pedagogů s možnostmi, jakým způsobem lze rozvíjet podnikavost žáků, jaké nástroje mohou využít k rozvoji kompetencí k podnikatelským aktivitám a uplatnění na trhu práce. Učitelé se v publikaci seznámí, jakým způsobem je možné založit fiktivní firmu nebo jak je možné se zapojit do programu JA firma. V metodické publikaci je možné se seznámit také s dalšími metodami podpory podnikavosti žáků.
Autor kolektiv autorů

Osobní tvořivost jako mezinárodní hnutí transformující školství

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o hnutí sdružujícím autory snažící se o samostatnou tvůrčí činnost a významu, který podobné aktivity mají pro naplňování vzdělávacích cílů současnosti i pro celé školství.
Autor Bořivoj Brdička

Kreativita a podnikavost podle profesora Zhao na konferenci ISTE 2012

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o konferenci ISTE 2012, jejímž hlavním cílem byla podpora vzdělávání ke kreativitě a osobní zodpovědnosti, postavená na obsahu přednášky profesora Zhao. Součástí je též vysvětlení, proč není Čína svými skvělými výsledky v mezinárodních srovnáních žáků nadšena.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 8