Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "počítačová grafika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "počítačová grafika"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (4. část) – Vytváříme logo digitálně pro městskou knihovnu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci vytvoří v jednoduchém grafickém editoru logo knihovny.
Autor Markéta Čonková

Výuka počítačové grafiky na základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi výuky počítačové grafiky na základních školách. S ohledem na vytíženost informatiky článek ukazuje různé koncepty zařazení počítačové grafiky z různých pohledů na danou problematiku.
Autor Jakub Mazuch

Pohádka vizualizovaná v myšlenkové mapě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Úvod do práce s počítačem – žáci vytvoří pohádku v podobě myšlenkové mapy ve speciálním grafickém softwaru. Myšlenková (též pojmová, vztahová) mapa umožňuje vizualizaci informací (pojmů) do objektů, které žáci jednoduchým způsobem uspořádávají v logické návaznosti a určují mezi nimi relační souvislosti a vazby.
Autor Petr Čenský

Možnosti prezentace vizuální kultury

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Tento příklad obsahuje několik menších úkolů – krátkodobých projektů. Je zaměřen k cílené práci s informacemi a jejich následnému zpracování. Stěžejní je zde využití internetu jako hlavního informačního zdroje. Připomíná také úskalí relevance dostupných informací. Projekty se zabývají vznikem dokumentu, PC prezentací či tvorbou akcidenčních tiskovin jako jsou např. pozvánka či plakát. Zpracované materiály se žáci učí prezentovat dle zásad typografie, prezentace a dalších doporučených pravidel, časem prověřených. Neméně důležité je také vzájemné hodnocení a schopnost obhajoby vlastní práce. Nejlépe zpracované materiály mohou být rovněž použity k další výuce (dějiny výtvarné kultury, navrhování, ...). Rozsah projektů je přibližně 20 vyučovacích hodin (průběžně během roku) v závislosti na osvojení práce ve výukovém softwaru. Propojuje dějiny výtvarné kultury s ICT (textové editory, bitmapové a vektorové editory, vyhledávání na internetu,...). Zahrnuje též prvky mediální výchovy – rozvíjí potřebu čtení, hodnocení, selekce a zpracovávání mediálních informací a jejich modifikaci pro další média (prezentace, plakát, časopis).
Autor Mgr. František Kocourek
Celkem: 4