Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Mezi mláďátky na dvorku
| Spousta dětí nemá šanci potkat se se zvířátky z farmy. V této lekci jim je představíme co nejpodrobněji. Děti si vyzkouší, jaké to může být na farmě, naučí se básničku o mláďátkách z farmy a také si zaskotačí při pohybových hrách a na překážkové dráze.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
03. 01. 2018 |
10122 |
Zimní radovánky zvířátek z lesa
| Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk.
Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné.
Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek.
Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
06. 03. 2018 |
17574 |
Lidské tělo
| Příspěvek popisuje možnost, jak s žáky procvičovat pojmenovávání částí lidského těla i výrazů obličeje a změn pocitů a nálad.  | Táňa Kapinusová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
24. 01. 2008 |
18413 |
Vysvědčení vytvořené spolužáky
| Aktivity vedoucí ke kladnému posuzování spolužáků, k hledání pěkných vlastností u druhých a v závěrečné fázi ke zpestření předávání vysvědčení.  | Eva Špačková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
26. 07. 2007 |
8103 |
Didaktická hra – Chráněná oblast
| Žáci si prostřednictvím této hry upevňují povědomí o ochraně přírody. Zamýšlí se nad činností člověka ve vztahu k přírodě a nad poškozováním a ochranou přírody.  | Mgr. Libuše Sochorová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
29. 03. 2011 |
6971 |
Přísloví
| V současnosti příslovím, rčením a pranostikám žáci často nerozumějí, proto předkládáme soubor různých cvičení, která může učitel zařazovat příležitostně do různých hodin a to podle věku žáků a podle jejich schopností. S tímto souvisí i reflexe a hodnocení, které se mohou lišit.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
07. 12. 2011 |
9244 |
Šnečí závody
| Šnečí závody se dají využít jako skvělá pohybová aktivita.
Vytvořila jsem tedy lekci, kde využijeme výtvarnou, tělovýchovnou a dramatickou výchovu.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
20. 01. 2020 |
2524 |
Sázecí pantomima
| Výuková aktivita Sázecí pantomima je činnost, kterou lze aplikovat na jakékoli téma a učivo, stejně tak ji lze využít v rámci neformálních vzdělávacích aktivit. Z hlediska fáze výuky ji je možné zařadit kdykoli (evokace, uvědomění si významu, reflexe), záleží na cíli, který jejím zapojením učitel sleduje. V níže popsaném příkladu je Sázecí pantomima zapojena v rámci fáze uvědomění si významu, kdy dochází k upevnění poznatků a zároveň k jejich ztvárnění jiným způsobem – pantomimou. Obsahově je představené pojetí vázáno na vzdělávací obor Výchova k občanství a tematiku pravdivosti informací na internetu.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Vanda Vaníčková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
22. 04. 2020 |
2575 |
Nonverbální komunikace
| Nonverbální komunikace je samostatné téma vyučování českého jazyka a literatury. Využívá se i v ostatních předmětech, je součástí aktivit školní preventivní strategie opírající se o metody pedagogiky zážitku. Příspěvek uvádí praktická cvičení a hry tématu nonverbální komunikace z hlediska porozumění, reagování a využívání.  | Mgr. Marcela Klimešová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
16. 12. 2009 |
16636 |
ABC Animals
| Tuto lekci jsem napsala pro děti v MŠ, ale dá se přizpůsobit také dětem v mladším školním věku. Zaměřila jsem se na abecedu, kterou děti naučím pomocí zvířátek. Při učení či opakování abecedy si jistě osvojí i nová anglická slovíčka – zvířat. Lekce by měla být co nejvíce hravá, a je na vyučujícím, zda povede celou hodinu v angličtině, či pouze začátky cvičení.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
1 komentář |
05. 09. 2019 |
6177 |