Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Vyprávěj příběhy pro 8.–9. třídy ZŠ a příslušné ročníky víceletých gymnázií
| Projekt plný aktivit, nápadů a inspirace pro každého učitele, který se chce se svými žáky pustit do zachycení vzpomínek pamětníků a jejich různorodého zpracování. Web vytvořený k projektu umožňuje učitelům snadno sestavit projekt na míru sobě i svým žákům a zaměřit ho třeba na rozvoj digitální, mediální či historické gramotnosti. Začít lze už se žáčky čtvrtých tříd, naopak nejstarší žáci mohou při zpracování pamětnických příběhů vést své mladší spolužáky. Učitelé mohou využít nabídky podpory ve formě školení a webinářů či se inspirovat u svých kolegů v galerii projektů.  | Marie Smutná |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
01. 10. 2020 |
1100 |
„To byl rok 1968“
| Cílem aktivity je představit žákům rok 1968 z různých pohledů v rámci „osudových osmiček“, které si v roce 2018 připomínáme, zároveň poukázat na aktuálnost těchto událostí a na jejich vliv na minulost i budoucnost a v neposlední řadě posílit čtenářskou, matematickou a ICT gramotnost.  | Mgr. Václava Korcová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
20. 09. 2018 |
3044 |
Využití videozáznamů svědectví pamětníků
| Co se můžeme dozvědět o člověku a historii z vyprávění jednotlivých lidí? Co v takovém vyprávění může chybět a co naopak nenajdeme nikde jinde?
Co a jak si pamatujeme z toho, co jsme zažili? Čím je to ovlivněno? A co z toho, co si pamatujeme, vyprávíme?
Jak je naše vyprávění o minulosti ovlivněno současností a událostmi, které se staly od doby vyprávěného okamžiku? Jak je ovlivněno tím, kdo vyprávění naslouchá a kdo klade otázky?
Jaké informace jsou důležité pro pochopení historie? Kde je můžeme získat?  | Naši nebo cizí? |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
10. 06. 2014 |
2942 |
Orální historie
| Článek seznamuje čtenáře s významem, s pojetím a využitím mezipředmětově pojatých výukových aktivit metody orální historie ve vzdělávacích oborech RVP ZV.  | Josef Herink |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
10. 03. 2014 |
9891 |
Příprava besedy s pamětníkem
| Proč a jak se správně připravit na rozhovor s pamětníkem? Jak takový rozhovor vést?  | Naši nebo cizí? |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
03. 01. 2013 |
3622 |