Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "paměť"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "paměť"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (1. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První část seriálu se věnuje především ústní historii jako historiografické metodě. Úvodní vstup do minulosti představuje vývoj, kterým Oral History prošla a prochází a jaké jsou její hlavní principy. Současně je naznačena cesta, jak tuto metodu zařadit do výuky dějepisu a k čemu žáky vede.
Autor Jan Boněk

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (2.část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhá část seriálu se věnuje především ústní historii jako metodě využitelné při výuce dějepisu. Detailně je naznačena cesta, jak je možné koncipovat dějepisný projekt – čemu je dobré věnovat větší péči a pozornost a jaký přínos to může pro žáky představovat.
Autor Jan Boněk

Program „Tváří v tvář historii“

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek stručně představuje program „Tváří v tvář historii“ (Facing history and ourselves), jeho systém a metody.
Autor Roman Anýž

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (3. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.
Autor Mgr. Jan Boněk

Je efektivní multitasking mýtus?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek na základě několika zahraničních výzkumů popisuje problematiku multitaskingu a jeho dopad na výuku.
Autor Andrea Patáková

Pozitivní dopad počítačových her zpochybněn

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výsledcích výzkumu týmu pracovníků z Beckmanova institutu na University of Illinois o vlivu počítačových her na pozornost, paměť a schopnost rozhodování hráčů.
Autor Bořivoj Brdička

Soustředění se v éře internetu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Komentář k článku v časopisu Respekt autora Petra Kočího, který předkládá polemiku na téma „Soustředění se v éře internetu stává luxusním zbožím“, v němž diskutuje vlastnosti síťové generace.
Autor Vladimíra Karlová

Jak Google ovlivňuje naši paměť

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výzkumu psycholožky Betsy Sparrow z New Yorské Columbia University o tom, jak náš mozek reaguje na stálou dostupnost faktických informací uložených na internetu.
Autor Bořivoj Brdička

Nezapomínejme zapomínat

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o návrhu zahrnout schopnost zapomínat do principů uchovávání osobních digitálních dat na internetu, jak s ním přichází profesor Oxfordského internetového institutu Viktor Mayer-Schönberger.
Autor Marie Bierdümpflová

Zapomínání podle Richardsona

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek předkládá konkrétní doporučení Willa Richardsona na to, co bychom se měli v roli učitelů odnaučit.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 30