Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "paměť"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "paměť"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zapomínání podle Richardsona

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek předkládá konkrétní doporučení Willa Richardsona na to, co bychom se měli v roli učitelů odnaučit.
Autor Bořivoj Brdička

Využití prvků Hv a dětské dramatiky v hodinách čtení ve speciální škole

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka přináší v příspěvku metodické poznatky a několik zajímavých her, které podporují výuku čtení u dětí s těžším mentálním postižením.
Autor Libuše Lžičařová

Vyprávěj příběhy pro 8.–9. třídy ZŠ a příslušné ročníky víceletých gymnázií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Projekt plný aktivit, nápadů a inspirace pro každého učitele, který se chce se svými žáky pustit do zachycení vzpomínek pamětníků a jejich různorodého zpracování. Web vytvořený k projektu umožňuje učitelům snadno sestavit projekt na míru sobě i svým žákům a zaměřit ho třeba na rozvoj digitální, mediální či historické gramotnosti. Začít lze už se žáčky čtvrtých tříd, naopak nejstarší žáci mohou při zpracování pamětnických příběhů vést své mladší spolužáky. Učitelé mohou využít nabídky podpory ve formě školení a webinářů či se inspirovat u svých kolegů v galerii projektů.
Autor Marie Smutná

Úvod do paměti počítače: vnitřní paměti

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Paměť počítače představuje jednu z jeho klíčových komponent, bez kterých není možná jeho činnost. V článku se pokusíme ukázat základní rozdělení pamětí a popsat jejich využití. Zvláštní pozornost budeme věnovat především vnitřním pamětem.
Autor Bc. Monika Černá

Trénujte si paměť

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Máte dojem, že si méně pamatujete? Mozek je jako každý sval v našem těle. Také se dá trénovat. Jak na to radí kniha Trénujte si paměť. Najdete zde praktické návody na postupné zdokonalování naší paměti.
Autor Jitka Suchá

Trénink slovní zásoby pro každý věk: Hry s písmeny a slovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z knihy nabízí tři ukázky cvičení na rozvoj slovní zásoby. Cvičení dále procvičují také paměť, koncentraci, kreativitu, logické myšlení, jazykový cit, vyjadřovací schopnosti v psaném i ústním projevu.
Autor Jitka Suchá

Technologie podporující myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

První díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Článek je založen na zprávě experta agentury Sharp­Brains Alvaro Fernandeze v blogu World Economic Forum.
Autor Bořivoj Brdička

Studujeme snadno a rychle

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příklad dobré praxe je ukázkou propojení předmětů český jazyk a základy společenských věd (psychologie) v rámci zahájení studia u žáků 1. ročníků střední odborné školy tak, aby co nejdříve ovládli efektivní metody studia a práce s textem. Rozvíjí především klíčové kompetence k řešení problémů, kompetence k učení a kompetence komunikativní.
Autor Mgr. Eva Feyfarová

Soustředění se v éře internetu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Komentář k článku v časopisu Respekt autora Petra Kočího, který předkládá polemiku na téma „Soustředění se v éře internetu stává luxusním zbožím“, v němž diskutuje vlastnosti síťové generace.
Autor Vladimíra Karlová

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (3. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.
Autor Mgr. Jan Boněk
Celkem: 30