Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak žáky naučit, co to je ageismus
| Popisovaná aktivita je určena pro žáky 8. a 9. ročníku, učitel pracuje s pojmy ageismus, předsudek, stereotyp, diskriminace, mýtus. Stěžejní je diskuse a volné psaní žáků o předsudcích o stáří.  | Jaroslava Votrubová |
|
|
| |
|
29. 07. 2008 |
8062 |
Předsudky a stereotypy o stáří
| Příspěvek popisuje realizace pracovní dílny na téma předsudky a stereotypy o stáří. Účastníkům dílny jsou rozdány fotografie známých i neznámých starých lidí, poté probíhá diskuze k prvním dojmům z tváře na fotografii. Zajímavá je práce s pracovním listem „Pořád jsem to já“.  | Marie Veverková |
|
|
| |
|
30. 07. 2008 |
8889 |
Multikulturní výchova v mateřské škole
| V příspěvku se autorka věnuje otázce multikulturní výchovy v mateřské škole. Úkolem každého pedagoga je, aby v rámci mateřské školy napomohl adaptaci dítěte z jiné etnické skupiny do naší společnosti. Děti z majoritní společnosti si utváří postoj k dětem z jiných etnik, učí se vzájemné toleranci a schopnosti žít v multikulturní společnosti.  | Marie Marxtová |
|
|
| |
|
11. 05. 2005 |
24083 |
Multikulturní společnost
| Výuková hodina Multikulturní společnost je zasazena do výuky předmětu Společenskoekonomická nauka, cílovou skupinou je třída tříletého 1. ročníku učebního oboru Elektrikář. Dotace tématu je 1 hodina, navazuje na téma národ, český národ, následující hodina se věnuje problematice migrace – příčiny, druhy, migrační vlny, problematika začlenění minorit v České republice. Cílem je rozvoj kompetencí k učení, kompetencí ke znalosti komunikace, sociálních kompetencí.  | Mgr. Miroslav Kouřil |
|
|
| |
|
24. 08. 2009 |
3660 |
Projevy předsudků v chování v rámci školní třídy
| Škola je jedním z mála míst, kde spolu lidé pocházející z odlišných kulturních zázemí a příslušející k různým národnostem a etnikům společně tráví poměrně mnoho času. Žáci a studenti jsou tak v první řadě – už z podstaty této instituce vystavěné na multikulturních základech a její významné funkce na poli rovnoprávného a rovnocenného přístupu ke všem bez rozdílu – postaveni před nelehký úkol: osvobodit se ze zajetí vlastních předsudků vůči odlišnosti a přijatých stereotypů a hledat cestu vzájemného respektu a spolupráce.  | Andrea Holá |
|
|
| |
|
16. 10. 2013 |
6100 |
Poselství z minulosti – polidštění Cyrila, Metoděje a mistra Jana – jejich stopy v našem okolí, indicie
| Výchova k toleranci směřuje k formování postojů, odbourání předsudků a stereotypů. Předkládaný příspěvek si klade za cíl pomoci žákům uvědomit si, jak je důležité respektovat názory ostatních a zároveň si obhájit vlastní. Na základě uvedených aktivit rozvíjí u žáků schopnost vzájemné komunikace, která je předpokladem zdárného řešení konfliktů.  | Radka Topinková |
|
|
| |
|
30. 06. 2009 |
3436 |
Aktivita: Krakonoš trochu jinak
| Aktivita z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu” pracuje s našimi stereotypními předsudky a představami o kladných pohádkových postavách. Je založena na diskuzi a opírá se o čtení různorodých mediálních textů. Přispívá k reflexi našeho vnímání druhých lidí.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
11. 06. 2010 |
12376 |
Kdo je zloděj?
| Příspěvek představuje možnost využití nenásilného začlenění problematiky Romů a vůbec romství do výuky, ukázat na předsudky a důležitost utvořit si vlastní názor.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
1 komentář |
28. 11. 2011 |
5467 |
Nebezpečné obrázky
| Jakými způsoby lze negativně zobrazovat skupinu osob? V čem spočívá síla obrazů a karikatur v novinách a časopisech? Proč je takové zobrazování nepřijatelné a nebezpečné z hlediska lidských práv?  | Naši nebo cizí? |
|
|
| |
|
11. 12. 2012 |
4529 |
Masaryk a hilsneriáda
| Co je to pověra? V čem tkví její nebezpečnost? Jak může pověra ovlivňovat veřejné mínění? Má cenu s pověrou bojovat, postavit se veřejnému mínění? Co potřebuje člověk k tomu, aby se do takového boje pustil?  | Naši nebo cizí? |
|
|
| |
1 komentář |
02. 01. 2013 |
4487 |