Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Předsudky a stereotypy o stáří
| Praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy.  | Marie Veverová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 09. 2014 |
7437 |
Jak děti naučit, co je to ageismus
| Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.  | Jaroslava Votrubová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
27. 08. 2014 |
6420 |
Překonávání antagonismů v oblasti multikulturního vzdělávání
| Článek se zaměřuje na problematiku antagonistických pojmů a jejich užívání v oblasti multikulturního vzdělávání a výchovy. Upozorňuje na zúženost pohledu, který nám poskytuje duální chápání reality a společnosti. Jsou zde zmíněny primární cíle multikulturního vzdělávání a úskalí jejich naplňování. Dále je zde nastíněn pohled filosofie sociálních věd na tuto oblast.  | Lucie Hrdličková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 11. 2013 |
6032 |
Násilí z nenávisti
| „To nesnáším! Když mě tak pozorují, začnu být nejdřív prostořeká, pak smutná, a nakonec zase otočím, obrátím to špatné ven, to dobré dovnitř a hledám vytrvale cestu, abych byla taková, jaká bych chtěla být a jaká bych být mohla, kdyby... Ano, kdyby na světě nežili žádní jiní lidé.“
Tvoje Anne M. Franková  | Klára Kalibová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 10. 2013 |
6468 |
Projevy předsudků v chování v rámci školní třídy
| Škola je jedním z mála míst, kde spolu lidé pocházející z odlišných kulturních zázemí a příslušející k různým národnostem a etnikům společně tráví poměrně mnoho času. Žáci a studenti jsou tak v první řadě – už z podstaty této instituce vystavěné na multikulturních základech a její významné funkce na poli rovnoprávného a rovnocenného přístupu ke všem bez rozdílu – postaveni před nelehký úkol: osvobodit se ze zajetí vlastních předsudků vůči odlišnosti a přijatých stereotypů a hledat cestu vzájemného respektu a spolupráce.  | Andrea Holá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 10. 2013 |
7766 |
Stručně o předsudcích
| Článek nabízí profesionální pohled na předsudky, základní pojmosloví týkající se jich a možnosti jak jim předcházet a zbavovat jich studenty.  | Věra Jirásková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 10. 2013 |
8661 |
Masaryk a hilsneriáda
| Co je to pověra? V čem tkví její nebezpečnost? Jak může pověra ovlivňovat veřejné mínění? Má cenu s pověrou bojovat, postavit se veřejnému mínění? Co potřebuje člověk k tomu, aby se do takového boje pustil?  | Naši nebo cizí? |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
02. 01. 2013 |
5170 |
Nebezpečné obrázky
| Jakými způsoby lze negativně zobrazovat skupinu osob? V čem spočívá síla obrazů a karikatur v novinách a časopisech? Proč je takové zobrazování nepřijatelné a nebezpečné z hlediska lidských práv?  | Naši nebo cizí? |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 12. 2012 |
5214 |
Kdo je zloděj?
| Příspěvek představuje možnost využití nenásilného začlenění problematiky Romů a vůbec romství do výuky, ukázat na předsudky a důležitost utvořit si vlastní názor.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
28. 11. 2011 |
6337 |
Aktivita: Krakonoš trochu jinak
| Aktivita z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu” pracuje s našimi stereotypními předsudky a představami o kladných pohádkových postavách. Je založena na diskuzi a opírá se o čtení různorodých mediálních textů. Přispívá k reflexi našeho vnímání druhých lidí.  | Dana Moree |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
11. 06. 2010 |
13941 |