Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Stručně o předsudcích
| Článek nabízí profesionální pohled na předsudky, základní pojmosloví týkající se jich a možnosti jak jim předcházet a zbavovat jich studenty.  | Věra Jirásková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 10. 2013 |
8680 |
Projevy předsudků v chování v rámci školní třídy
| Škola je jedním z mála míst, kde spolu lidé pocházející z odlišných kulturních zázemí a příslušející k různým národnostem a etnikům společně tráví poměrně mnoho času. Žáci a studenti jsou tak v první řadě – už z podstaty této instituce vystavěné na multikulturních základech a její významné funkce na poli rovnoprávného a rovnocenného přístupu ke všem bez rozdílu – postaveni před nelehký úkol: osvobodit se ze zajetí vlastních předsudků vůči odlišnosti a přijatých stereotypů a hledat cestu vzájemného respektu a spolupráce.  | Andrea Holá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 10. 2013 |
7793 |
Překonávání antagonismů v oblasti multikulturního vzdělávání
| Článek se zaměřuje na problematiku antagonistických pojmů a jejich užívání v oblasti multikulturního vzdělávání a výchovy. Upozorňuje na zúženost pohledu, který nám poskytuje duální chápání reality a společnosti. Jsou zde zmíněny primární cíle multikulturního vzdělávání a úskalí jejich naplňování. Dále je zde nastíněn pohled filosofie sociálních věd na tuto oblast.  | Lucie Hrdličková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 11. 2013 |
6050 |
Předsudky a stereotypy o stáří
| Příspěvek popisuje realizace pracovní dílny na téma předsudky a stereotypy o stáří. Účastníkům dílny jsou rozdány fotografie známých i neznámých starých lidí, poté probíhá diskuze k prvním dojmům z tváře na fotografii. Zajímavá je práce s pracovním listem „Pořád jsem to já“.  | Marie Veverková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
30. 07. 2008 |
9757 |
Předsudky a stereotypy o stáří
| Praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy.  | Marie Veverová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 09. 2014 |
7462 |
Poselství z minulosti – polidštění Cyrila, Metoděje a mistra Jana – jejich stopy v našem okolí, indicie
| Výchova k toleranci směřuje k formování postojů, odbourání předsudků a stereotypů. Předkládaný příspěvek si klade za cíl pomoci žákům uvědomit si, jak je důležité respektovat názory ostatních a zároveň si obhájit vlastní. Na základě uvedených aktivit rozvíjí u žáků schopnost vzájemné komunikace, která je předpokladem zdárného řešení konfliktů.  | Radka Topinková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
30. 06. 2009 |
4635 |
Nebezpečné obrázky
| Jakými způsoby lze negativně zobrazovat skupinu osob? V čem spočívá síla obrazů a karikatur v novinách a časopisech? Proč je takové zobrazování nepřijatelné a nebezpečné z hlediska lidských práv?  | Naši nebo cizí? |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 12. 2012 |
5231 |
Násilí z nenávisti
| „To nesnáším! Když mě tak pozorují, začnu být nejdřív prostořeká, pak smutná, a nakonec zase otočím, obrátím to špatné ven, to dobré dovnitř a hledám vytrvale cestu, abych byla taková, jaká bych chtěla být a jaká bych být mohla, kdyby... Ano, kdyby na světě nežili žádní jiní lidé.“
Tvoje Anne M. Franková  | Klára Kalibová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 10. 2013 |
6475 |
Multikulturní výchova v mateřské škole
| V příspěvku se autorka věnuje otázce multikulturní výchovy v mateřské škole. Úkolem každého pedagoga je, aby v rámci mateřské školy napomohl adaptaci dítěte z jiné etnické skupiny do naší společnosti. Děti z majoritní společnosti si utváří postoj k dětem z jiných etnik, učí se vzájemné toleranci a schopnosti žít v multikulturní společnosti.  | Marie Marxtová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 05. 2005 |
27280 |
Multikulturní společnost
| Výuková hodina Multikulturní společnost je zasazena do výuky předmětu Společenskoekonomická nauka, cílovou skupinou je třída tříletého 1. ročníku učebního oboru Elektrikář. Dotace tématu je 1 hodina, navazuje na téma národ, český národ, následující hodina se věnuje problematice migrace – příčiny, druhy, migrační vlny, problematika začlenění minorit v České republice. Cílem je rozvoj kompetencí k učení, kompetencí ke znalosti komunikace, sociálních kompetencí.  | Mgr. Miroslav Kouřil |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
24. 08. 2009 |
4257 |