Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Aktivita: Krakonoš trochu jinak
| Aktivita z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu” pracuje s našimi stereotypními předsudky a představami o kladných pohádkových postavách. Je založena na diskuzi a opírá se o čtení různorodých mediálních textů. Přispívá k reflexi našeho vnímání druhých lidí.  | Dana Moree |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
11. 06. 2010 |
13562 |
Jak děti naučit, co je to ageismus
| Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.  | Jaroslava Votrubová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
27. 08. 2014 |
6236 |
Jak žáky naučit, co to je ageismus
| Popisovaná aktivita je určena pro žáky 8. a 9. ročníku, učitel pracuje s pojmy ageismus, předsudek, stereotyp, diskriminace, mýtus. Stěžejní je diskuse a volné psaní žáků o předsudcích o stáří.  | Jaroslava Votrubová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
29. 07. 2008 |
8704 |
Kdo je zloděj?
| Příspěvek představuje možnost využití nenásilného začlenění problematiky Romů a vůbec romství do výuky, ukázat na předsudky a důležitost utvořit si vlastní názor.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
28. 11. 2011 |
6179 |
Masaryk a hilsneriáda
| Co je to pověra? V čem tkví její nebezpečnost? Jak může pověra ovlivňovat veřejné mínění? Má cenu s pověrou bojovat, postavit se veřejnému mínění? Co potřebuje člověk k tomu, aby se do takového boje pustil?  | Naši nebo cizí? |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
02. 01. 2013 |
5044 |
Multikulturní společnost
| Výuková hodina Multikulturní společnost je zasazena do výuky předmětu Společenskoekonomická nauka, cílovou skupinou je třída tříletého 1. ročníku učebního oboru Elektrikář. Dotace tématu je 1 hodina, navazuje na téma národ, český národ, následující hodina se věnuje problematice migrace – příčiny, druhy, migrační vlny, problematika začlenění minorit v České republice. Cílem je rozvoj kompetencí k učení, kompetencí ke znalosti komunikace, sociálních kompetencí.  | Mgr. Miroslav Kouřil |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
24. 08. 2009 |
4128 |
Multikulturní výchova v mateřské škole
| V příspěvku se autorka věnuje otázce multikulturní výchovy v mateřské škole. Úkolem každého pedagoga je, aby v rámci mateřské školy napomohl adaptaci dítěte z jiné etnické skupiny do naší společnosti. Děti z majoritní společnosti si utváří postoj k dětem z jiných etnik, učí se vzájemné toleranci a schopnosti žít v multikulturní společnosti.  | Marie Marxtová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 05. 2005 |
26796 |
Násilí z nenávisti
| „To nesnáším! Když mě tak pozorují, začnu být nejdřív prostořeká, pak smutná, a nakonec zase otočím, obrátím to špatné ven, to dobré dovnitř a hledám vytrvale cestu, abych byla taková, jaká bych chtěla být a jaká bych být mohla, kdyby... Ano, kdyby na světě nežili žádní jiní lidé.“
Tvoje Anne M. Franková  | Klára Kalibová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 10. 2013 |
6264 |
Nebezpečné obrázky
| Jakými způsoby lze negativně zobrazovat skupinu osob? V čem spočívá síla obrazů a karikatur v novinách a časopisech? Proč je takové zobrazování nepřijatelné a nebezpečné z hlediska lidských práv?  | Naši nebo cizí? |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 12. 2012 |
5077 |
Poselství z minulosti – polidštění Cyrila, Metoděje a mistra Jana – jejich stopy v našem okolí, indicie
| Výchova k toleranci směřuje k formování postojů, odbourání předsudků a stereotypů. Předkládaný příspěvek si klade za cíl pomoci žákům uvědomit si, jak je důležité respektovat názory ostatních a zároveň si obhájit vlastní. Na základě uvedených aktivit rozvíjí u žáků schopnost vzájemné komunikace, která je předpokladem zdárného řešení konfliktů.  | Radka Topinková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
30. 06. 2009 |
4373 |