Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak žáky naučit, co to je ageismus
| Popisovaná aktivita je určena pro žáky 8. a 9. ročníku, učitel pracuje s pojmy ageismus, předsudek, stereotyp, diskriminace, mýtus. Stěžejní je diskuse a volné psaní žáků o předsudcích o stáří.  | Jaroslava Votrubová |
|
|
| |
|
29. 07. 2008 |
8074 |
Multikulturní výchova v mateřské škole
| V příspěvku se autorka věnuje otázce multikulturní výchovy v mateřské škole. Úkolem každého pedagoga je, aby v rámci mateřské školy napomohl adaptaci dítěte z jiné etnické skupiny do naší společnosti. Děti z majoritní společnosti si utváří postoj k dětem z jiných etnik, učí se vzájemné toleranci a schopnosti žít v multikulturní společnosti.  | Marie Marxtová |
|
|
| |
|
11. 05. 2005 |
24153 |
Předsudky a stereotypy o stáří
| Příspěvek popisuje realizace pracovní dílny na téma předsudky a stereotypy o stáří. Účastníkům dílny jsou rozdány fotografie známých i neznámých starých lidí, poté probíhá diskuze k prvním dojmům z tváře na fotografii. Zajímavá je práce s pracovním listem „Pořád jsem to já“.  | Marie Veverková |
|
|
| |
|
30. 07. 2008 |
8895 |
Poselství z minulosti – polidštění Cyrila, Metoděje a mistra Jana – jejich stopy v našem okolí, indicie
| Výchova k toleranci směřuje k formování postojů, odbourání předsudků a stereotypů. Předkládaný příspěvek si klade za cíl pomoci žákům uvědomit si, jak je důležité respektovat názory ostatních a zároveň si obhájit vlastní. Na základě uvedených aktivit rozvíjí u žáků schopnost vzájemné komunikace, která je předpokladem zdárného řešení konfliktů.  | Radka Topinková |
|
|
| |
|
30. 06. 2009 |
3443 |
Projevy předsudků v chování v rámci školní třídy
| Škola je jedním z mála míst, kde spolu lidé pocházející z odlišných kulturních zázemí a příslušející k různým národnostem a etnikům společně tráví poměrně mnoho času. Žáci a studenti jsou tak v první řadě – už z podstaty této instituce vystavěné na multikulturních základech a její významné funkce na poli rovnoprávného a rovnocenného přístupu ke všem bez rozdílu – postaveni před nelehký úkol: osvobodit se ze zajetí vlastních předsudků vůči odlišnosti a přijatých stereotypů a hledat cestu vzájemného respektu a spolupráce.  | Andrea Holá |
|
|
| |
|
16. 10. 2013 |
6114 |
Aktivita: Krakonoš trochu jinak
| Aktivita z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu” pracuje s našimi stereotypními předsudky a představami o kladných pohádkových postavách. Je založena na diskuzi a opírá se o čtení různorodých mediálních textů. Přispívá k reflexi našeho vnímání druhých lidí.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
11. 06. 2010 |
12383 |
Jak děti naučit, co je to ageismus
| Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.  | Jaroslava Votrubová |
|
|
| |
|
27. 08. 2014 |
5457 |
Násilí z nenávisti
| „To nesnáším! Když mě tak pozorují, začnu být nejdřív prostořeká, pak smutná, a nakonec zase otočím, obrátím to špatné ven, to dobré dovnitř a hledám vytrvale cestu, abych byla taková, jaká bych chtěla být a jaká bych být mohla, kdyby... Ano, kdyby na světě nežili žádní jiní lidé.“
Tvoje Anne M. Franková  | Klára Kalibová |
|
|
| |
|
23. 10. 2013 |
5261 |
Překonávání antagonismů v oblasti multikulturního vzdělávání
| Článek se zaměřuje na problematiku antagonistických pojmů a jejich užívání v oblasti multikulturního vzdělávání a výchovy. Upozorňuje na zúženost pohledu, který nám poskytuje duální chápání reality a společnosti. Jsou zde zmíněny primární cíle multikulturního vzdělávání a úskalí jejich naplňování. Dále je zde nastíněn pohled filosofie sociálních věd na tuto oblast.  | Lucie Hrdličková |
|
|
| |
|
04. 11. 2013 |
5262 |
Předsudky a stereotypy o stáří
| Praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy.  | Marie Veverová |
|
|
| |
|
10. 09. 2014 |
6031 |