Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "předmatematické myšlení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "předmatematické myšlení"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

MŠ - Geometrie v prostoru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Komplexní aktivity

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Geometrie v rovině

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Rytmus a kombinatorika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Kvantita

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).
Autor H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Shodnost

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Uspořádání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Párování

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Řady a postupy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Dítě manipuluje s objekty, odhaluje a respektuje jejich vzájemné vztahy (včetně početních i geometrických). Využívá úsudek, při němž pracuje i se skupinovými podmínkami.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

Inspirace pro práci s dětmi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento inspirativní článek nabízí učitelkám mateřských škol náměty, jak obohatit každodenní vzdělávací nabídku v mateřských školách.
Autor Michael Novotný
Celkem: 10