Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "předškolní věk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "předškolní věk"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Honzík a Numeráčci aneb Vyhledávání dětí s matematicko-logickým nadáním v předškolním věku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seznamuje s proběhlou aktivitou, jejíž cílem bylo nominovat děti s matematicko-logickým nadáním ještě před vstupem do základního vzdělávání. Poukazuje na nutnost spolupráce jak s učiteli mateřských škol, tak s rodiči nadaných a mimořádně nadaných dětí.
Autor Mgr. Stanislava Korcová

Inspirace, jak vytvořit systém podpory nadání v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje možným krokům, které předcházejí vzniku systému podpory nadání v mateřské škole, a současně akcentuje přínos dalšího vzdělávání pedagogů pro toto téma. Článek by měl fungovat i jako inspirace, jejímž cílem je poukázat na skutečnosti, kterým je v rámci podpory nadání či nadaných třeba věnovat pozornost.
Autor Mgr. Jitka Adamová

Výuka cizích jazyků u předškolních dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem příspěvku je čtenáře seznámit s charakteristickými rysy, pravidly a principy výuky cizího jazyka u dětí předškolního věku.
Autor Lucie Zormanová

Jak hravou formou naučit předškoláky téma clothes?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V článku popisuji možnou inspiraci pro učitele anglického jazyka učící děti předškolního věku (také jsou tyto hry vhodné pro výuku prvňáků, kteří ještě neumějí psát). Tyto hry jsem používala jako pedagog v první třídě ZŠ a v MŠ. Jelikož jsem si uvědomovala, že je třeba děti při prvním setkání s cizím jazykem neodradit od učení, ale naopak jim představit angličtinu jako zábavu, na kterou se mohou těšit, snažila jsem se jim podat učivo hravou formou. Zde uvádím didaktické hry, které se mi nejvíce osvědčily.
Autor Lucie Zormanová

Jak vnímat dětský výtvarný projev v období předškolního věku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek se zamýšlí nad přístupy k dětskému výtvarnému projevu v období předškolního věku. Vyzdvihuje zde důležitost a opodstatněnost humanistického pojetí výchovy a integrativního přístupu v současné době se zřetelem na výtvarný projev dítěte. Když si uvědomíme, že tou nejdůležitější a nejtypičtější činností v tomto věku je hra, související v našem případě s hrou výtvarnou a její prožitkovou složkou, neměli bychom zapomínat na náš pohled a přístup. A to v podobě nedirektivního přístupu, který je uplatňován i vzhledem k výtvarnému projevu dětí (autenticita, akceptace, empatie). Právě ona úloha dospělého (rodiče či pedagoga) nese společně s uplatňováním uvedených přístupů tak velký význam, byť se dospělý nachází vzhledem k dětské výtvarné tvorbě v roli diváka a zúčastněného pozorovatele.
Autor Lenka Minaříková

Dramatická výchova v MŠ – II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Jak předškolní dítě přijímá narození sourozence

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá okolnostmi, které mohou ovlivnit dítě předškolního věku při přijetí nově narozeného sourozence. Zamýšlí se nad tím, zda mohou rodiče svým chováním a jednáním prvorozené dítě připravit na odlišnou situaci v rodině a na změnu jeho postavení – novou roli staršího sourozence.
Autor Alena Sapíková
Celkem: 7