Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "předškolní děti"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "předškolní děti"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Společně to dokážeme (3. díl) – „Co jsme našli na louce“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek je třetím ze série stejnojmenných článků navazujících na teoretický úvod v prvním z nich. Praktické ukázky přinášejí příklady společného tvoření předškolních dětí. Popsané aktivity v sérii článků posilují jeden z možných způsobů, jak nejen posilovat vzájemné vztahy při plnění společného úkolu, ale také vedou k upevňování odpovídajících dovedností v oblasti jemné motoriky, výtvarného vyjadřovaní a posilují pracovní a činnostní kompetence. Závěr každé popsané a zdokumentované aktivity pak tvoří pedagogická reflexe.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (2. díl) – „Dům, ve kterém bydlím“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek je druhým ze série stejnojmenných článků navazujících na teoretický úvod v prvním z nich. Praktické ukázky přinášejí příklady společného tvoření předškolních dětí. Popsané aktivity v sérii článků posilují jeden z možných způsobů, jak nejen posilovat vzájemné vztahy při plnění společného úkolu, ale také vedou k upevňování odpovídajících dovedností v oblasti jemné motoriky, výtvarného vyjadřovaní a posilují pracovní a činnostní kompetence. Závěr každé popsané a zdokumentované aktivity pak tvoří pedagogická reflexe.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (1. díl) – Podpora spolupráce u předškolních dětí prostřednictvím společného tvoření + teoretický úvod

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek, který je úvodním vstupem do následující série, přináší krátký teoretický úvod o psychickém vývoji předškolního dítěte (se zaměřením na rozvoj vztahů) a o úrovni socializace dítěte v předškolním věku. V navazující praktické části článku (i v dalších článcích vycházejících z tohoto) jsou popsány praktické ukázky společného tvoření předškolních dětí. Popsané aktivity mimo uvedené posilují upevňování odpovídajících dovedností v oblasti jemné motoriky, výtvarného vyjadřovaní a posilují pracovní a činnostní kompetence. Závěr každé popsané a zdokumentované aktivity pak tvoří pedagogická reflexe.
Autor Marie Čermáková

Opravník omylů o rozvodech a dětech

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozvod – aktuální téma dnešní moderní a uspěchané doby. Podívejme se na to, jaké omyly se v souvislosti s rozvodem a jeho dopadem na děti tradují napříč celou společností.
Autor Lenka Prášilová

K Nikymu přistupujeme jako k ostatním dětem

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
K Nikymu přistupujeme jako k ostatním dětem říká Iva Pichová, ředitelka Mateřské školy Libňatov na Trutnovsku. Niky je chlapec s Downovým syndromem, který chodí do běžné mateřinky, a má tak možnost vyrůstat mezi svými vrstevníky. Článek obsahuje krátké vyprávění paní ředitelky, které ilustruje fakt, že přijímání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami do běžných školek a škol je často jen o přístupu pedagogů.
Autor Alžběta Pavlíčková

Jak motivovat malé strávníky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek hovoří o citlivém přístupu k vytváření žádoucích stravovacích návyků u dětí. Zřejmý je zájem autorky o každé dítě v mateřské škole. Místo striktních příkazů k dojídání či lhostejného přehlížení zbytků jídla volí promyšlený postup, který vychází ze znalosti potřeb předškolních dětí. Usiluje o spokojenost všech malých strávníků při respektování zásad správné výživy. Té nelze dosáhnout bez spolupráce s dalšími pracovnicemi a s rodiči.
Autor Renáta Voříkovská
Celkem: 6