Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "přírodní vědy"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "přírodní vědy"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Určování rostlin s využitím chytrých aplikací

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek seznamuje čtenáře s možnostmi využití digitálních technologií v přírodovědné výuce. Konkrétně se jedná o volně dostupné aplikace umožňující snadno a rychle určovat rostliny. Jako příklad slouží aplikace PictureThis. Důraz je kladen na využívání těchto aplikací jako prostředku k učení, které je postaveno na aktivních činnostech založených na vlastní badatelské činnosti.
Autor Jakub Holec

Kdo hoří, zapaluje aneb jak zažehnout badatelskou výuku chemie na základní škole?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je aktivizační metoda výuky, která klade hlavní důraz na vlastní práci a prožitek žáka. Učitelé chemie ZŠ hodnotí BOV všeobecně kladně, nicméně ji stále využívají v menší míře. Důvodem je nedostatek času, špatné vybavení laboratoří nebo nedostatečné portfolio badatelských aktivit. V tomto příspěvku jsou stručně nastíněny možnosti, které mohou pomoci tyto překážky překonat. Je jen na nás, zda svým nadšením pro badatelskou výuku zapálíme i své kolegy a žáky. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Václav Fiala

Vzdělávací obor Fyzika a digitální technologie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se v teoretické rovině zabývá digitálními technologiemi ve vzdělávacím oboru Fyzika zejména z hlediska Rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia. Prezentuje názor, dle kterého digitální technologie ve fyzikálním vzdělávání tvoří nedílnou součást jeho vzdělávacího obsahu.
Autor Drahomíra Pecinová

Digitální technologie v didaktice přírodních věd

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se v teoretické rovině zabývá potenciálem využívání digitálních technologií v přírodovědné výuce. Uvádí možné přínosy využívání digitálních technologií vzhledem k podpoře kvality přírodovědné výuky a vymezuje hlavní oblasti, ve kterých současné digitální technologie nacházejí uplatnění v přírodovědném vzdělávání. Článek též obsahuje praktické příklady využití digitálních technologií v rámci přírodovědného vzdělávání na gymnáziu.
Autor Jakub Holec

V čem se zhoršujeme? (TIMSS 2007)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvěk přináší výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 zaměřeného na matematiku a přrodní vědy a zamýšlí se nad jeho výsledky.
Autor Jana Hrubá

Science on Stage – příležitost pro učitele přírodních věd

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ve dnech 18.–19. června proběhne v libereckém iQparku Národní soutěžní přehlídka učitelů přírodovědných předmětů v ZŠ a SŠ. Devět vybraných učitelů pojede v dubnu 2011 reprezentovat Českou republiku na mezinárodní festival učitelů přírodních věd Science on Stage do Kodaně.
Autor RNDr. Jitka Houfková, Ph.D.

Mezinárodní projekty na podporu výuky matematiky a přírodovědných předmětů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o mezinárodní spolupráci učitelů v rámci projektu Spice a o možnostech využití mezinárodní internetové platformy Scientix.
Autor Katarína Nemčíková

Čeští učitelé si zkusí učit po evropsku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek informuje o zapojení českých učitelů do projektu SPICE podporujícího výměnu zkušeností s výukou matematiky a přírodovědných předmětů.
Autor Mgr. Barbora Grečnerová

Xplora – evropský portál pro podporu přírodních věd ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o založení nového portálu EUN na podporu výuky technických a přírodních věd - Xplora.
Autor Daniel Tocháček

Mobil díky senzorům všudypřítomnou didaktickou pomůckou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek je inspirací pro učitele, jak využít čidla mobilních zařízení žáků (BYOD) ve výuce směrem ke konstruktivisticky pojatým badatelsky orientovaným aktivitám.
Autor Ondřej Neumajer
Celkem: 16