Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příroda"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příroda"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výpravy do přírody

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Projekt zaměřený na pozitivní vztah dětí k prostředí, ve kterém vyrůstají.
Autor Alžběta Palatinová

Hry v přírodě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Inspirativní článek „Hry v přírodě” slouží učitelkám a učitelům v mateřských školách jako zásobník pohybových a smyslových her, které lze využít při pobytu na školní zahradě, v přírodním prostředí i při pobytech ve školách v přírodě.
Autor Michael Novotný

Jak namalovat ptactvo lesní

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál je zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti, kreativity a fantazie. Žáci pracují s různými literárními texty se stejným námětem, ústně a pomocí výtvarného vyjádření zaznamenávají dojmy ze své četby. Lekce vychází z literárních ukázek tematického celku o přírodě, obsaženého v učebnici nakladatelství Fraus, Čítanka pro 6. ročník a básně Jacquese Préverta. Byly realizovány v bloku tří vyučovacích hodin.
Autor Svatopluk Mareš

Hry a činnosti pro rozvoj přirozené inteligence: Přírodovědění

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek nabízí ukázku z knihy Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let zaměřenou na hry a činnosti v přírodě a o přírodě.
Autor Katharina Bäcker–Braun

Rozvoj přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Přírodovědná gramotnost je poměrně nový pojem, který bývá využíván v souvislosti se vzděláváním. V předškolním vzdělávání se jedná v podstatě o poznávání přírody, naplňované vzdělávacími cíli uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V článku se zaměřujeme na jednu z oblastí poznávání přírody – svět rostlin. Pro vzdělávací aktivity je třeba volit cíle přiměřené věku, možnostem a schopnostem dětí. Každá činnost musí být motivující, hravá, prožitková. Uvedené náměty by měly pomoci učitelkám MŠ při jejich přípravě, nastavování vzdělávacích cílů a volbě konkrétních činností.
Autor H. Splavcová, M. Kaslová

Slavné dny pro SŠ: Hurikán Katrina

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se zamyslí nad mechanismy, které používají demokratické systémy k udržení bezpečnosti. Otevře se diskuze nad legitimností některých prostředků, které si nezadají s prostředky, které využívají totalitní a autoritářské režimy. V rámci reflexe se otevře diskuze, do jaké míry může demokratický stát zasahovat do života svých občanů a zda všechny tyto zásahy opravdu slouží k udržení bezpečnosti nebo jsou jimi sledovány vyšší politické cíle. Polemika nad tím, zda je možné tyto zásahy udržet v mezích, které neohrožují demokracii v rámci boje s nepřítelem.
Autor Tereza Vodičková

Proč les v noci nespí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Děti se v tomto bloku blíže seznamují s lesními zvířaty a jejich způsobem života.
Autor Miroslava Straková

Sluníčko

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci v kruhu diskutují o změnách v přírodě souvisejících s létem. Poté se naučí písničku Colours. Další aktivitou je skupinová práce, při které podle daných instrukcí vyrobí maketu slunce, cílem je dodržet pořadí barev zadaných v angličtině. Hotovou práci si skupiny vymění a navzájem zhodnotí.
Autor Marie Horčičková

Proměnlivost podzimu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Vzdělávací blok je zaměřen na období podzimu. Cílem je seznámit děti prostřednictvím různorodých činností se změnami v podzimní přírodě a s činnostmi lidí v podzimním období.
Autor Ivana Vašínová

Stromy a listy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Poznávání podzimní přírody při vycházkách do blízkého lesa, informace získané od pedagoga si děti ověřují v encyklopediích, nově získané poznatky využívají při experimentech.
Autor Miroslava Strakatá
Celkem: 25