Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příroda"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příroda"


Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

V říši skřítků

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Náměty a zajímavé činnosti na pohádkové téma Rej skřítků, zrealizované k příležitosti svátku dětí 1. června. Děti prostřednictvím pohádek a příběhů prožily dva týdny v říši skřítků, kde získaly nové poznatky o přírodě a pohádkových bytostech.
Autor Anna Jelínková

Stromy a listy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Poznávání podzimní přírody při vycházkách do blízkého lesa, informace získané od pedagoga si děti ověřují v encyklopediích, nově získané poznatky využívají při experimentech.
Autor Miroslava Strakatá

Sova houká po lese

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt je zaměřen na vytváření kladného vztahu k přírodě a její ochraně. Děti se seznamují se živým tvorem – sovou, se životem v lese. Cílem je rozvíjení fantazie a tvořivosti, seznamování s novými poznatky prostřednictvím hledání v naučných knihách, poslechu příběhů a informací, pozorování.
Autor Zdeňka Benešová

Proměnlivost podzimu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Vzdělávací blok je zaměřen na období podzimu. Cílem je seznámit děti prostřednictvím různorodých činností se změnami v podzimní přírodě a s činnostmi lidí v podzimním období.
Autor Ivana Vašínová

Polámal se mraveneček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tematický celek vycházející z celoročního environmentálního programu naší mateřské školy, který probíhá ve spolupráci s Ochranou fauny České republiky, byl zaměřen na pozorování, zkoumání a získávání nových poznatků o mravencích a jejich způsobu života.
Autor Miroslava Strakatá

Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Na základě pohádkového příběhu rozehrát aktivity a činnosti vedoucí k poznání přírody, konkrétně stromů. Realizace celého tématu je vedena přirozenou cestou, přímým pozorováním v průběhu celého dne v MŠ.
Očekávané výstupy:
  • získat nové informace o přírodě
  • znát některé názvy stromů
  • poznat jednotlivé části stromů
  • uvědomovat si přirozené hnízdiště ptáků
  • posuzovat chování jednotlivých postav z pohádky
  • v případě potřeby umět pomoci druhému

  • Časový rozsah: 2 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
    Autor Romana Zalabáková

    Podzim

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Prezentace tematického celku obsahuje vhodné činnosti k tématu podzim; vychází z prožitků dětí.
    Autor Soňa Lukavcová

    Pavouček provazníček aneb Pavouků se nebojíme

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Tímto tématem, zajímavými aktivitami se můžeme blíže seznámit s životem pavouků, aniž by tento malý tvor v nás vyvolával pocit strachu a odporu.
    Autor Zdeňka Benešová

    O jabloňce

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    příklad
    krátkodobý
    Projekt seznamuje děti s proměnami v přírodě po celý školní rok. Je zaměřen na poznávání ročních období, především takových charakteristických znaků, které mohou děti pozorovat v přírodě. Průběh projektu je popisován z pohledu učitelky.
    Autor Markéta Pokorná

    Náš táta šel na houby

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Motivací tohoto projektu byl nejen blízko dostupný les, ale i velká úroda hub. Společně s pohádkovým námětem měly děti možnost využívat svých smyslů, rozvíjet své dosavadní praktické dovednosti a získávat další životní zkušenosti.
    Očekávané výstupy:
  • poznat některé rostliny a houby v lese;
  • překonat lesní překážky, umět se pohybovat v nerovném terénu;
  • umět různou formou vyjádřit svůj zážitek (výtvarně, hudebně ...).

  • Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze však přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
    Věková skupina: 4 - 5 let
    Autor Eva Pipková
    Celkem: 16