Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příroda"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příroda"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pavouček provazníček aneb Pavouků se nebojíme

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tímto tématem, zajímavými aktivitami se můžeme blíže seznámit s životem pavouků, aniž by tento malý tvor v nás vyvolával pocit strachu a odporu.
Autor Zdeňka Benešová

O jabloňce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Projekt seznamuje děti s proměnami v přírodě po celý školní rok. Je zaměřen na poznávání ročních období, především takových charakteristických znaků, které mohou děti pozorovat v přírodě. Průběh projektu je popisován z pohledu učitelky.
Autor Markéta Pokorná

Náš táta šel na houby

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Motivací tohoto projektu byl nejen blízko dostupný les, ale i velká úroda hub. Společně s pohádkovým námětem měly děti možnost využívat svých smyslů, rozvíjet své dosavadní praktické dovednosti a získávat další životní zkušenosti.
Očekávané výstupy:
  • poznat některé rostliny a houby v lese;
  • překonat lesní překážky, umět se pohybovat v nerovném terénu;
  • umět různou formou vyjádřit svůj zážitek (výtvarně, hudebně ...).

  • Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze však přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
    Věková skupina: 4 - 5 let
    Autor Eva Pipková

    Myslivci na návštěvě v mateřské škole

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Při realizaci celoročního environmentálního programu naší mateřské školy jsme navázali spolupráci s odborníky z oblasti myslivosti. Děti tak získaly představu o úloze myslivců a uvědomily si důležitost člověka ve vztahu k přírodě.
    Autor Miroslava Strakatá

    Možnosti spolupráce na školním projektu

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Rozvíjení školního projektu v oblasti poznávání přírody i na mezinárodní úrovni
    Autor Miroslava Strakatá

    Možnosti integrace dětí s mentálním postižením

    Speciální vzdělávání
    Informativní příspěvek
    Základní a Mateřská škola Raspenava před 10 lety integrovala pod svou střechu i žáky, jejichž vzdělávání probíhá podle vzdělávacích programů Zvláštní škola a Pomocná škola. Počáteční rozpaky raspenavské veřejnosti jsou již dávnou minulostí. Dnes můžeme říci, že spolu žijeme, učíme se i pracujeme. Společné sportovní hry, kulturní vystoupení, výtvarné dílny, výstavy, projektové dny, projektová vyučování nebo pouze úsměv či podaná ruka dokáží do jisté míry kultivovat a obohatit všechny zúčastněné. Malou ukázkou může být i tento příspěvek.
    Autor Libuše Lžičařová

    Jak namalovat ptactvo lesní

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    Materiál je zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti, kreativity a fantazie. Žáci pracují s různými literárními texty se stejným námětem, ústně a pomocí výtvarného vyjádření zaznamenávají dojmy ze své četby. Lekce vychází z literárních ukázek tematického celku o přírodě, obsaženého v učebnici nakladatelství Fraus, Čítanka pro 6. ročník a básně Jacquese Préverta. Byly realizovány v bloku tří vyučovacích hodin.
    Autor Svatopluk Mareš

    Jak museli louskat ořechy

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
    Očekávané výstupy:
  • poznávat přírodu - některé stromy, keře a jejich plody;
  • chápat základní matematické pojmy, souvislosti - třídění, porovnávání, rozlišovat více x méně, řešit jednoduché labyrinty ...;
  • postupně zvládnout základní pohybové dovednosti (překonávat překážky, kutálet míč, manipulovat s drobnými předměty a náčiním ...);
  • chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
  • dodržovat pravidla her, jednat spravedlivě.

  • Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
    Věková skupina: 4 - 6 let
    Autor Eva Pipková

    Jak jsme tvořili kalendář - ZŠ Suchý Důl

    Základní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Uveřejnění prezentace a dalších doplňujících materiálů k tvorbě kalendáře.
    Autor Lenka Formánková

    Hry v přírodě

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    lekce
    Inspirativní článek „Hry v přírodě” slouží učitelkám a učitelům v mateřských školách jako zásobník pohybových a smyslových her, které lze využít při pobytu na školní zahradě, v přírodním prostředí i při pobytech ve školách v přírodě.
    Autor Michael Novotný
    Celkem: 41