Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příroda"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příroda"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Na základě pohádkového příběhu rozehrát aktivity a činnosti vedoucí k poznání přírody, konkrétně stromů. Realizace celého tématu je vedena přirozenou cestou, přímým pozorováním v průběhu celého dne v MŠ.
Očekávané výstupy:
  • získat nové informace o přírodě
  • znát některé názvy stromů
  • poznat jednotlivé části stromů
  • uvědomovat si přirozené hnízdiště ptáků
  • posuzovat chování jednotlivých postav z pohádky
  • v případě potřeby umět pomoci druhému

  • Časový rozsah: 2 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
    Autor Romana Zalabáková

    Podzim

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Prezentace tematického celku obsahuje vhodné činnosti k tématu podzim; vychází z prožitků dětí.
    Autor Soňa Lukavcová

    Sova houká po lese

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Projekt je zaměřen na vytváření kladného vztahu k přírodě a její ochraně. Děti se seznamují se živým tvorem – sovou, se životem v lese. Cílem je rozvíjení fantazie a tvořivosti, seznamování s novými poznatky prostřednictvím hledání v naučných knihách, poslechu příběhů a informací, pozorování.
    Autor Zdeňka Benešová

    Pavouček provazníček aneb Pavouků se nebojíme

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Tímto tématem, zajímavými aktivitami se můžeme blíže seznámit s životem pavouků, aniž by tento malý tvor v nás vyvolával pocit strachu a odporu.
    Autor Zdeňka Benešová

    Vyjmenovaná čtení o přírodě

    Základní vzdělávání
    Informativní příspěvek
    Vyjmenovaná čtení o přírodě. Jak napovídá název knihy, souvisí její obsah s osvojením si vyjmenovaných slov. Kniha určená mladším školákům přináší mnohem víc než jen spoustu informací ze světa zvířat a rostlin.
    Autor Bc. Tereza Hubená DiS.

    Rozvoj přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    dlouhodobý
    Přírodovědná gramotnost je poměrně nový pojem, který bývá využíván v souvislosti se vzděláváním. V předškolním vzdělávání se jedná v podstatě o poznávání přírody, naplňované vzdělávacími cíli uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V článku se zaměřujeme na jednu z oblastí poznávání přírody – svět rostlin. Pro vzdělávací aktivity je třeba volit cíle přiměřené věku, možnostem a schopnostem dětí. Každá činnost musí být motivující, hravá, prožitková. Uvedené náměty by měly pomoci učitelkám MŠ při jejich přípravě, nastavování vzdělávacích cílů a volbě konkrétních činností.
    Autor H. Splavcová, M. Kaslová

    Co najdeme na jarní louce?

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Podněcujeme cit a estetiku dítěte, objasňujeme život hmyzu. Dítě předškolního věku vedeme k poznávání změn počasí a střídání ročních údobí přírody. Pozoruje ptáčky, zvířátka a zelenající se rostlinky.
    Autor Hana Hrabalová

    Exkurze ve výuce

    Základní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Exkurze jsou důležitou součástí výuky. Jejich přínos pro žáky do značné míry závisí na promyšlené přípravě učitele.
    Autor Jiřina Svobodová

    Evropa u nás doma

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    modul
    Projekt poznávání rozmanitosti Evropy ve vztahu k osobní zkušenosti žáků. Žáky vytvořená mapa Evropy a různé materiály z evropských zemí jako základ pro společnou práci ve výuce.
    Autor Karel Tomek

    Příroda a ekosystém

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    střednědobý
    Náš svět se skládá ze sítě a propojení všech živých i neživých organismů. Děti se naučí tomuto společenství porozumět a umět hledat vazby nejen v potravním řetězci. Aktivity jsou zaměřené na čtenářskou a matematickou gramotnost. Cílem je, aby si děti při každodenních pobytech v přírodě všímaly, kde co nově roste, kam kdo nakladl vajíčka, kdo může být pro koho potravou, ... Prostředím pro realizaci může být jak příroda, tak třída v mateřské škole. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
    Autor Kateřina Filkova
    Celkem: 41