Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Hry v přírodě
| Inspirativní článek „Hry v přírodě” slouží učitelkám a učitelům v mateřských školách jako zásobník pohybových a smyslových her, které lze využít při pobytu na školní zahradě, v přírodním prostředí i při pobytech ve školách v přírodě.  | Michael Novotný |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
 |
|
|
|
23. 09. 2010 |
68583 |
Co už víme o přírodě – rostliny
| V následujícím bloku si děti prostřednictvím různých her a činností ověří své znalosti z oblasti rostlinné přírody, které získávaly během školního roku. Hry a činnosti zároveň vedou děti k uvědomování si důležitosti přírody a potřeby o ni správným způsobem pečovat.  | Miroslava Strakatá |
Praktický příspěvek zkušenost střednědobý
|
|
|
|
1 komentář |
26. 11. 2009 |
23432 |
Stromy a listy
| Poznávání podzimní přírody při vycházkách do blízkého lesa, informace získané od pedagoga si děti ověřují v encyklopediích, nově získané poznatky využívají při experimentech.  | Miroslava Strakatá |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
20. 11. 2008 |
35667 |
Proč les v noci nespí
| Děti se v tomto bloku blíže seznamují s lesními zvířaty a jejich způsobem života.  | Miroslava Straková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
09. 01. 2009 |
19342 |
Polámal se mraveneček
| Tematický celek vycházející z celoročního environmentálního programu naší mateřské školy, který probíhá ve spolupráci s Ochranou fauny České republiky, byl zaměřen na pozorování, zkoumání a získávání nových poznatků o mravencích a jejich způsobu života.  | Miroslava Strakatá |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
28. 02. 2008 |
20693 |
Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Na základě pohádkového příběhu rozehrát aktivity a činnosti vedoucí k poznání přírody, konkrétně stromů. Realizace celého tématu je vedena přirozenou cestou, přímým pozorováním v průběhu celého dne v MŠ.
Očekávané výstupy:
získat nové informace o přírodě
znát některé názvy stromů
poznat jednotlivé části stromů
uvědomovat si přirozené hnízdiště ptáků
posuzovat chování jednotlivých postav z pohádky
v případě potřeby umět pomoci druhému
Časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let  | Romana Zalabáková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
30. 04. 2007 |
30543 |
Barvy podzimu
| Článek je inspirován specifikou ročního období – podzimu. Nabízí vhodné relaxační chvilky, ve kterých se děti nejen seznámí s charakteristickými rysy podzimu, ale prostřednictvím cvičení si uvědomí vlastní tělo.  | Iva Burešová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
05. 11. 2008 |
37072 |
ŠVP pro homogenní skupinu dětí v MŠ
| Tento příspěvek je ukázkou toho, jak lze připravit školní program pro homogenní skupinu dětí. Seznamuje čtenáře s tím, jak mohou učitelky s daným programem pracovat.  | Eva Pipková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
29. 11. 2005 |
15717 |
Jak museli louskat ořechy
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je založen na prožitkovém učení, jsou proto volena témata dětem blízká, s možností pozorování, manipulace a experimentace. Motivace pohádkovým námětem je pro děti zajímavá, děti se stávají součástí děje, vstupují do něj a aktivně se do děje zapojují, ovlivňují ho apod. Všechny činnosti jsou motivačně spojeny a rozvíjejí děti ve všech vzdělávacích oblastech.
Očekávané výstupy:
poznávat přírodu - některé stromy, keře a jejich plody;
chápat základní matematické pojmy, souvislosti - třídění, porovnávání, rozlišovat více x méně, řešit jednoduché labyrinty ...;
postupně zvládnout základní pohybové dovednosti (překonávat překážky, kutálet míč, manipulovat s drobnými předměty a náčiním ...);
chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
dodržovat pravidla her, jednat spravedlivě.
Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
Věková skupina: 4 - 6 let  | Eva Pipková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
09. 01. 2006 |
55492 |
Proměnlivost podzimu
| Vzdělávací blok je zaměřen na období podzimu. Cílem je seznámit děti prostřednictvím různorodých činností se změnami v podzimní přírodě a s činnostmi lidí v podzimním období.  | Ivana Vašínová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
08. 12. 2008 |
87144 |