Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Právní rámec ochrany zvířat v pedagogické praxi
| Živá zvířata jsou výborným motivačním prvkem pro většinu dětí. Možná právě proto jsou často vyžívána ve výuce. Někde se dokonce přímo „zabydlují“ ve třídách, nebo ve školách vznikají větší školní zookoutky.  | Lenka Skoupá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 06. 2016 |
3973 |
Slavné dny pro SŠ: Hurikán Katrina
| Žáci se zamyslí nad mechanismy, které používají demokratické systémy k udržení bezpečnosti. Otevře se diskuze nad legitimností některých prostředků, které si nezadají s prostředky, které využívají totalitní a autoritářské režimy. V rámci reflexe se otevře diskuze, do jaké míry může demokratický stát zasahovat do života svých občanů a zda všechny tyto zásahy opravdu slouží k udržení bezpečnosti nebo jsou jimi sledovány vyšší politické cíle. Polemika nad tím, zda je možné tyto zásahy udržet v mezích, které neohrožují demokracii v rámci boje s nepřítelem.  | Tereza Vodičková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
07. 09. 2015 |
4500 |
Vydejte se vstříc dobrodružství s geocachingem
| Zpráva o hře geocaching založená na osobních zkušenostech studentky, která by mohla být inspirací i pro vaše letní výlety do přírody. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Klára Brůžková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
30. 07. 2012 |
4769 |
Možnosti integrace dětí s mentálním postižením
| Základní a Mateřská škola Raspenava před 10 lety integrovala pod svou střechu i žáky, jejichž vzdělávání probíhá podle vzdělávacích programů Zvláštní škola a Pomocná škola. Počáteční rozpaky raspenavské veřejnosti jsou již dávnou minulostí. Dnes můžeme říci, že spolu žijeme, učíme se i pracujeme. Společné sportovní hry, kulturní vystoupení, výtvarné dílny, výstavy, projektové dny, projektová vyučování nebo pouze úsměv či podaná ruka dokáží do jisté míry kultivovat a obohatit všechny zúčastněné. Malou ukázkou může být i tento příspěvek.  | Libuše Lžičařová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
19. 09. 2007 |
4845 |
Možnosti spolupráce na školním projektu
| Rozvíjení školního projektu v oblasti poznávání přírody i na mezinárodní úrovni  | Miroslava Strakatá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 09. 2007 |
4962 |
Jak jsme tvořili kalendář - ZŠ Suchý Důl
| Uveřejnění prezentace a dalších doplňujících materiálů k tvorbě kalendáře.  | Lenka Formánková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 08. 2007 |
6867 |
Jak namalovat ptactvo lesní
| Materiál je zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti, kreativity a fantazie. Žáci pracují s různými literárními texty se stejným námětem, ústně a pomocí výtvarného vyjádření zaznamenávají dojmy ze své četby. Lekce vychází z literárních ukázek tematického celku o přírodě, obsaženého v učebnici nakladatelství Fraus, Čítanka pro 6. ročník a básně Jacquese Préverta. Byly realizovány v bloku tří vyučovacích hodin.  | Svatopluk Mareš |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
17. 05. 2012 |
7744 |
Vyjmenovaná čtení o přírodě
| Vyjmenovaná čtení o přírodě. Jak napovídá název knihy, souvisí její obsah s osvojením si vyjmenovaných slov. Kniha určená mladším školákům přináší mnohem víc než jen spoustu informací ze světa zvířat a rostlin.  | Bc. Tereza Hubená DiS. |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
04. 09. 2012 |
9266 |
Barvy se ukládají ke spánku
| Autorka nabízí postup, jak žáci mohou na základě svých zážitků a zkušeností tvořit barevné palety k jednotlivým ročním obdobím, a jak experimentovat s barvami.  | Jaroslava Trojanová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
04. 06. 2008 |
9645 |
Exkurze ve výuce
| Exkurze jsou důležitou součástí výuky. Jejich přínos pro žáky do značné míry závisí na promyšlené přípravě učitele.  | Jiřina Svobodová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
13. 06. 2011 |
10384 |