Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Vydejte se vstříc dobrodružství s geocachingem
| Zpráva o hře geocaching založená na osobních zkušenostech studentky, která by mohla být inspirací i pro vaše letní výlety do přírody. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Klára Brůžková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
30. 07. 2012 |
4769 |
Co už víme o přírodě – rostliny
| V následujícím bloku si děti prostřednictvím různých her a činností ověří své znalosti z oblasti rostlinné přírody, které získávaly během školního roku. Hry a činnosti zároveň vedou děti k uvědomování si důležitosti přírody a potřeby o ni správným způsobem pečovat.  | Miroslava Strakatá |
Praktický příspěvek zkušenost střednědobý
|
|
|
|
1 komentář |
26. 11. 2009 |
23498 |
Využití metodiky Josepha Cornella (nejen) v lesní mateřské škole
| Lesní mateřské školy využívají řadu metod, které původně vyvinul americký pedagog Joseph Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě. Jeho metodika je zaměřena na učení prožitkem, tzv. flow učení. V článku je představen Cornellem navržený postup pro tento způsob učení doplněný o příklady metod známých z praxe lesních mateřských škol.  | Tereza Vošahlíková |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
05. 08. 2010 |
18179 |
Hry a činnosti pro rozvoj přirozené inteligence: Přírodovědění
| Článek nabízí ukázku z knihy Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let zaměřenou na hry a činnosti v přírodě a o přírodě.  | Katharina Bäcker–Braun |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
1 komentář |
04. 11. 2014 |
13164 |
Rozvoj přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání
| Přírodovědná gramotnost je poměrně nový pojem, který bývá využíván v souvislosti se vzděláváním. V předškolním vzdělávání se jedná v podstatě o poznávání přírody, naplňované vzdělávacími cíli uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.
V článku se zaměřujeme na jednu z oblastí poznávání přírody – svět rostlin. Pro vzdělávací aktivity je třeba volit cíle přiměřené věku, možnostem a schopnostem dětí. Každá činnost musí být motivující, hravá, prožitková.
Uvedené náměty by měly pomoci učitelkám MŠ při jejich přípravě, nastavování vzdělávacích cílů a volbě konkrétních činností.  | H. Splavcová, M. Kaslová |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
|
|
|
1 komentář |
02. 02. 2015 |
16074 |
Jak namalovat ptactvo lesní
| Materiál je zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti, kreativity a fantazie. Žáci pracují s různými literárními texty se stejným námětem, ústně a pomocí výtvarného vyjádření zaznamenávají dojmy ze své četby. Lekce vychází z literárních ukázek tematického celku o přírodě, obsaženého v učebnici nakladatelství Fraus, Čítanka pro 6. ročník a básně Jacquese Préverta. Byly realizovány v bloku tří vyučovacích hodin.  | Svatopluk Mareš |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
17. 05. 2012 |
7744 |
Stromy a listy
| Poznávání podzimní přírody při vycházkách do blízkého lesa, informace získané od pedagoga si děti ověřují v encyklopediích, nově získané poznatky využívají při experimentech.  | Miroslava Strakatá |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
20. 11. 2008 |
35729 |
Proč les v noci nespí
| Děti se v tomto bloku blíže seznamují s lesními zvířaty a jejich způsobem života.  | Miroslava Straková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
09. 01. 2009 |
19374 |
Polámal se mraveneček
| Tematický celek vycházející z celoročního environmentálního programu naší mateřské školy, který probíhá ve spolupráci s Ochranou fauny České republiky, byl zaměřen na pozorování, zkoumání a získávání nových poznatků o mravencích a jejich způsobu života.  | Miroslava Strakatá |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
28. 02. 2008 |
20760 |
Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Na základě pohádkového příběhu rozehrát aktivity a činnosti vedoucí k poznání přírody, konkrétně stromů. Realizace celého tématu je vedena přirozenou cestou, přímým pozorováním v průběhu celého dne v MŠ.
Očekávané výstupy:
získat nové informace o přírodě
znát některé názvy stromů
poznat jednotlivé části stromů
uvědomovat si přirozené hnízdiště ptáků
posuzovat chování jednotlivých postav z pohádky
v případě potřeby umět pomoci druhému
Časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let  | Romana Zalabáková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
30. 04. 2007 |
30607 |