Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "přípravné třídy"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "přípravné třídy"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 3. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: rčení, shoda a odlišnost, materiály a morfologicko-syntaktické roviny: jednotné a množné číslo, malované čtení, gramaticky chybně utvořená věta.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 4. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí poutavé aktivity, které rozvíjí předmatematické dovednosti předškoláků s využitím sněhových koulí či šišek, postav samotných dětí, přírodnin, geometrických tvarů i pěnových kostek.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 2. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: popisování obrázku, vyhledávání neshod na obrázku, dějová posloupnost, nadřazené a podřazené pojmy, synonyma, protiklady, homonyma, přirovnání.
Autor Petra Pšeničková

Romské děti ze sociálně vyloučených lokalit předškolního věku a jejich příprava na školu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek pojednává o problémech se školní připraveností romských dětí, které žijí v sociálně vyloučených lokalitách a popisuje charakteristiky romských rodin a romských dětí. Pojednává také o efektivních nástrojích vedoucích ke zvýšení školní připravenosti u těchto dětí, jako jsou edukativně stimulační skupiny a přípravné třídy. Autorka vychází v tomto článku ze své vlastní zkušenosti, neboť spolupracuje s organizací, která se zaměřuje na podporu vzdělávání romských dětí.
Autor Lucie Zormanová

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úroveň řeči a komunikace je jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně učit a začlenit mezi vrstevníky. Žák řeč potřebuje k dorozumívání s ostatními – k porozumění sdělovanému a ke sdělování informací, proto je potřebné mít taktéž dostatečně rozvinutou slovní zásobu.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 1. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Předmatematické představy jsou jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně naučit počítat. Nejedná se o mechanické počítání na prstech, ale o rozvíjení představy o množství, porovnávání, práce s pojmy a vztahy, třídění dle určitých kritérií a tvoření skupin, uspořádání a řazení prvků.
Autor Petra Pšeničková

Pavouček ve Stříbrném lese

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek seznamuje s využitím metody kritického myšlení u dětí, které ještě neumějí číst. Jeho realizace je vhodná v 1. třídách základních škol, v přípravných třídách základních škol nebo v kroužcích pro předškolní děti zaměřujících se na přípravu na základní školu. Aktivitu je možné využít i v běžné mateřské škole, je však důležité upravit podmínky vzdělávání, zejména počet dětí.
Autor Marcela Zajícová

Záznamový arch pro pedagogickou práci s dítětem v přípravné třídě základní školy

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku pedagogové naleznou diagnostický nástroj (záznamový arch) pro podporu a usnadnění individuální vzdělávací práce s dítětem, na níž je vzdělávání dětí v přípravných třídách založeno. S pomocí tohoto archu mohou spolehlivěji sledovat a hodnotit rozvojově a učební pokroky dítěte a dle tohoto zjištění připravovat pro dítě takový vzdělávací program, který přinese co nejlepší vzdělávací výsledky.
Autor Kateřina Smolíková

Východiska pro tvorbu vzdělávacího obsahu v přípravné třídě

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá specifikou přípravných tříd, podmínkami jejich organizace i specifickými vzdělávacími potřebami dětí, které je nutno akceptovat při tvorbě vzdělávacího programu.
Autor Kateřina Smolíková

Legislativní a pedagogické dokumenty platné pro přípravné třídy základní školy

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá analýzou pedagogických a legislativních pravidel, která je třeba respektovat při zřizování přípravných tříd a při vzdělávání dětí zařazených do těchto tříd.
Autor Kateřina Smolíková
Celkem: 11