Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Zkušenosti z autoevaluace v pilotních školách
| Článek přináší zkušenosti z autoevaluace v pilotních školách v podobě stručného shrnutí monitoringu a ukázek autoevaluačních nástrojů některých škol.  | Alexandros Charalambidis |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 10. 2007 |
4690 |
Příručka pro učitele k rozvíjení finanční gramotnosti žáků
| Článek podává základní informaci o příručce finanční gramotnosti pro učitele základních a středních škol, která si klade za cíl seznámit učitele a další zájemce z řad pedagogické veřejnosti se základními finančními pojmy, pojetím finanční gramotnosti na základních a středních školách a způsoby jejího možného uplatnění ve výuce.  | Viola Horská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 10. 2008 |
9930 |
Čeští učitelé si zkusí učit po evropsku
| Příspěvek informuje o zapojení českých učitelů do projektu SPICE podporujícího výměnu zkušeností s výukou matematiky a přírodovědných předmětů.  | Mgr. Barbora Grečnerová |
Informativní příspěvek
|
 |
|
|
|
15. 10. 2010 |
2910 |
Vyprávěj svůj příběh digitálně II.
| 2. díl seriálu popisuje praktické příklady realizace projektů založených na vyprávění digitálních příběhů a zve k účasti v dalším ročníků soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dana Slánská |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
06. 03. 2014 |
6375 |
Výuka matematiky v jazykově a kulturně heterogenních třídách
| Proces začleňování zvyšujícího počtu žáků-cizinců na českých školách s sebou nese spoustu problémů – jazykových, obsahových i kulturních. Příliv migrantů do vyspělejších částí světa staví vzdělávací instituce před řadu výzev, a to včetně problémů s tím, jak nově příchozí školou povinné děti a mládež integrovat do místních škol.  | Jitka Altmanová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
01. 02. 2016 |
4183 |
Vyučovací metody používané v technickém vzdělávání na ZŠ a nižších ročnících víceletých gymnázií a příklady dobré praxe
| Elektronická učebnice určená pedagogickým pracovníkům základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií. Na tvorbě se podíleli: TREXIMA, spol. s r. o., Střední průmyslová škola a obchodní akademie Uherský Brod, Střední podnikatelský stav, z. v.  | Mgr. Martina Hladká |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 03. 2017 |
1395 |
Čeština je všechno těžký kromě ahoj
| Nelekejte se, prosím! Takhle stručně a výstižně zněla odpověď japonské studentky Mariny na otázku, co je na češtině nejtěžší; reagovala spontánně a samozřejmě úsměvem – jak je ostatně pro Japonce typické.  | Alena Duhajská |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
06. 05. 2013 |
10562 |
Kurz Příklady dobré praxe
| Součástí projektu Klíče pro život je i průběžné vzdělávání zaměřené na pracovníky školských zařízení (SVČ, ŠD, ŠK) a vedoucí NNO pracujících s dětmi a mládeží. Jednou z forem tohoto vzdělávání jsou tzv. odbornostní setkání, na nichž účastníci představují své příklady dobré praxe (vlastní jedinečnou odbornost v dané tematické oblasti). Odsud vzešla potřeba uskutečnit seminář na tvorbu „Příkladů dobré praxe“, o němž pojednává následující článek.
 | Naděžda Kalábová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
14. 04. 2011 |
3183 |
Příklady dobré praxe 4
| Seznamte se se čtvrtou částí příkladů dobré praxe, které jsou dílčím výstupem aktivity Průběžné vzdělávání projektu Klíče pro život.  | Svatava Šimková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
28. 01. 2012 |
5365 |
Inspirace není nikdy dost
| V červnu spatřil světlo světa sborník inspiritavních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží. Autory "Pedagogických střípků" jsou studenti I. ročníku Studia pedagogiky volného času v projektu Klíče pro život.  | Vlasta Kohoutová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
17. 07. 2011 |
3902 |