Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příklady dobré praxe"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "příklady dobré praxe"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zkušenosti z autoevaluace v pilotních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší zkušenosti z autoevaluace v pilotních školách v podobě stručného shrnutí monitoringu a ukázek autoevaluačních nástrojů některých škol.
Autor Alexandros Charalambidis

Příručka pro učitele k rozvíjení finanční gramotnosti žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek podává základní informaci o příručce finanční gramotnosti pro učitele základních a středních škol, která si klade za cíl seznámit učitele a další zájemce z řad pedagogické veřejnosti se základními finančními pojmy, pojetím finanční gramotnosti na základních a středních školách a způsoby jejího možného uplatnění ve výuce.
Autor Viola Horská

Čeština je všechno těžký kromě ahoj

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Nelekejte se, prosím! Takhle stručně a výstižně zněla odpověď japonské studentky Mariny na otázku, co je na češtině nejtěžší; reagovala spontánně a samozřejmě úsměvem – jak je ostatně pro Japonce typické.
Autor Alena Duhajská

Vyprávěj svůj příběh digitálně II.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

2. díl seriálu popisuje praktické příklady realizace projektů založených na vyprávění digitálních příběhů a zve k účasti v dalším ročníků soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně.
Autor Dana Slánská

Vzdělávací programy pro praxi v neziskovkách

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Klíčová aktivita Uznávání neformálního vzdělávání projektu Klíče pro život vydala již pátou publikaci v řadě, tentokrát na téma vzdělávací programy pro neziskovky – „Sada vzdělávacích programů a příkladů dobré praxe“
Autor Daniela Havlíčková

Výuka matematiky v jazykově a kulturně heterogenních třídách

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Proces začleňování zvyšujícího počtu žáků-cizinců na českých školách s sebou nese spoustu problémů – jazykových, obsahových i kulturních. Příliv migrantů do vyspělejších částí světa staví vzdělávací instituce před řadu výzev, a to včetně problémů s tím, jak nově příchozí školou povinné děti a mládež integrovat do místních škol.
Autor Jitka Altmanová

Čeští učitelé si zkusí učit po evropsku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek informuje o zapojení českých učitelů do projektu SPICE podporujícího výměnu zkušeností s výukou matematiky a přírodovědných předmětů.
Autor Mgr. Barbora Grečnerová

Vyučovací metody používané v technickém vzdělávání na ZŠ a nižších ročnících víceletých gymnázií a příklady dobré praxe

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Elektronická učebnice určená pedagogickým pracovníkům základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií. Na tvorbě se podíleli: TREXIMA, spol. s r. o., Střední průmyslová škola a obchodní akademie Uherský Brod, Střední podnikatelský stav, z. v.
Autor Mgr. Martina Hladká

Inspirace pro pracovníky s dětmi a mládeží v NNO

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

V novém seriálu příkladů dobré praxe se obracíme především na vzdělavatele nestátních neziskových organizací, jimž nabízíme metodický materiál určený zaměstnancům i dobrovolníkům, kteří v jejich sdruženích pracují s dětmi a mládeží.

Autor Miloš Šolc

Kurz Příklady dobré praxe

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Součástí projektu Klíče pro život je i průběžné vzdělávání zaměřené na pracovníky školských zařízení (SVČ, ŠD, ŠK) a vedoucí NNO pracujících s dětmi a mládeží. Jednou z forem tohoto vzdělávání jsou tzv. odbornostní setkání, na nichž účastníci představují své příklady dobré praxe (vlastní jedinečnou odbornost v dané tematické oblasti). Odsud vzešla potřeba uskutečnit seminář na tvorbu „Příkladů dobré praxe“, o němž pojednává následující článek.

Autor Naděžda Kalábová
Celkem: 22